logo F1online.skF1online.sk

Hamilton sa hnevá, médiá vraj poukazujú len na to, čo Ferrari nezvládlo

Lewis Hamilton
© DPPI/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 19:25

Je kritika na adresu Ferrari oprávnená? Na to si musí každý odpovedať sám, no faktom je, že v tomto roku je jej naozaj veľa. Tím z Maranella sa ani nepriblížil k predsezónnym ambíciám a najmä talianske médiá ho za to pravidelne pranierujú. Podľa Lewisa Hamiltona to však preháňajú a celkom ignorujú to pozitívne.

Singapurský víkend bol z pohľadu fanúšika Ferrari obrovským sklamaním. Jedna z najväčších šancí na zisk víťazstva dopadla fiaskom. Charles Leclerc musí mať po pretekoch v Marina Bay plné zuby známeho pokynu “LiCo”, Lewis Hamilton zas pre problémy s brzdami takmer nedošiel do cieľa. Trať si v posledných dvoch kolách skrátil na viacerých miestach, kde to vôbec bolo možné, a po penalizácii spadol o jednu priečku.

Talianske médiá po víkende kritizovali “opakovane nevýrazné výkony”, “biednu prácu s monopostom”, hovorili taktiež o “kríze” v Maranelle. V továrni vraj “ľudí zahalil ťaživý chlad, ako keby sa ocitli uprostred dlhého, pomalého a zdanlivo beznádejného zatmenia”. Dozvedeli sme sa tiež, že vo Ferrari podľa médií “už nič nefunguje” a že trpezlivosť pomaly dochádza aj Charlesovi Leclercovi, ktorý má skúmať možnosti u konkurencie s výhľadom na rok 2027.

Lewisovi Hamiltonovi sa tieto vyjadrenia vôbec nepáčili. V jednom zo svojich príspevkov vysvetlil, prečo je stále optimista. “Ja sa pozerám na pozitíva na trati. Titulky médií hovoria len jeden príbeh. Hovoria o tom, čo sme tak celkom nezvládli a čo nám celkom nevyšlo. Ja som sa však v uplynulých mesiacoch koncentroval na niečo celkom iné. Na to, ako tento tím dokáže zareagovať, keď sa niečo pokazí, ako vstaneme, ako ideme ďalej.”

“Nedeľa bola toho dokonalým príkladom. Stratégiu sme zvládli,” podotkol sedemnásobný šampión zrejme s tým, že o tom médiá neinformovali, “ale problémy s brzdami nás zrazili na kolená, keď sme sa rozbiehali. Teraz sa vrátime späť do továrne, poučíme sa z posledných pretekov a začneme s plánovaním tých nasledujúcich.”

Tifosi musia veriť, že toto plánovanie vyšlo. Pred rokom sa Ferrari v Austine tešilo z pretekového double, pod ktoré sa podpísalo aj nové predné krídlo. Zdá sa však, že tentoraz sa podobný scenár nezopakuje.

Charles Leclerc v Singapure konštatoval, že jeho tím už nepredstaví nič zásadné, a tak môžeme zhodnotiť, že Ferrari ušiel vlak. Red Bull a Mercedes sa totiž opäť dokázali priblížiť k McLarenu, čo zrejme súvisí aj s novým predným krídlom strieborných šípov. Zábery zo sociálnych sietí ukázali, že napriek júnovej technickej direktíve sa predné krídlo opäť výrazne ohýba.

Hamilton sa nevzdáva. “Na tento tím som veľmi pyšný a chcem mu pomôcť zbierať výsledky, ktoré si on a tifosi zaslúžia. Vidím progres a tvrdú prácu, ktorú odvádzame pred každými pretekmi, ale toto je Ferrari. Samotný progres nestačí. Aby sme dosiahli svoj cieľ, musíme ísť ďalej a byť lepší. Spolu toho môžeme veľa dosiahnuť, ak budeme budovať na našich úspechoch a zmeníme veci, ktoré treba zmeniť. Naplno verím tomu, že sa tam dostaneme.”

Súvisiace články

Diskusia