logo F1online.skF1online.sk

Alonso sa vrátil k roku 2007: Musel som jazdiť s antifernandovským autom

Fernando Alonso v McLarene MP4-22 2007
© Twitter/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 11:15

Fernando Alonso sa mal po dvoch majstrovských rokoch stať jasným ťahúňom McLarenu, zatiaľ čo Lewisa Hamiltona čakala jeho premiérová sezóna vo Formule 1. Dvojica však bola napokon mimoriadne vyrovnaná, ba dokonca v prvej časti sezóny mal navrch práve neskúsený mladík. Alonso konštatuje, že za to mohlo aj “antifernandovské” auto.

Sezóna 2007 sa do pamäti fanúšikov zapísala viacerými momentmi. Formulu 1 zahalil mrak škandálu Spygate, Kimi Räikkönen sa tešil z majstrovského titulu a v McLarene sa začala interná vojna medzi Fernandom Alonsom a Lewisom Hamiltonom.

Menším prekvapením bolo, aké problémy narobil mladík čerstvému dvojnásobnému šampiónovi. Po prvej polovici sezóny Španiel dokonca na svojho tímového kolegu strácal dvanásť bodov, čo pri predchádzajúcom bodovacom systéme nebolo málo.

Fernando Alonso v rozhovore pre španielsky denník AS prezradil, že počas svojej kariéry sedel v pár monopostoch, ktoré mu nevyhovovali. McLaren z roku 2007 radí medzi ne. “Určite pár takých bolo, ale to nemôže byť výhovorka. Musíte sa vedieť adaptovať, pretože pravidlá sa menia a autá spolu s nimi. Nebudem zachádzať do podrobností, ale v roku 2007, hneď po zisku druhého titulu majstra sveta, som dostal antifernandovské auto.”

Španiel si musel zvykať napríklad na brzdy od spoločnosti Carbon Industrie, ktoré využíval McLaren. Vlastnosťami sa totiž líšili od bŕzd Hitco, ktoré nasadzoval Renault v predchádzajúcich sezónach. Aby britský tím napokon Alonsovi pomohol, v priebehu sezóny vymenil brzdy na jeho monoposte za produkty značky Hitco, na ktoré bol zvyknutý.

To však nebol jediný faktor. “Pneumatiky boli od Bridgestonu, pričom boli rovnaké ako sa vtedy nasadzovali v GP2, takže všetci piloti, ktorí sa presunuli z GP2, odrazu podávali veľmi dobré výkony,” poznamenal dvojnásobný šampión s odkazom na Lewisa Hamiltona, ktorý sa do Formule 1 dostal po zisku titulu v GP2.

Alonso priznal, že s pneumatikami sa trápil aj neskôr. V tom čase však už bol pilotom Ferrari a o tituly bojoval so Sebastianom Vettelom. “Veľa sa hovorilo o návrate pneumatík Pirelli [v roku 2011], ale už aj vtedy sa zahrievali celkom iným spôsobom. Bolo to neprebádané teritórium. Pár rokov som sa trápil, ale tak to chodí.”

Súvisiace články

Diskusia