logo F1online.skF1online.sk

Podľa Marka je zmena pravidiel ideálnou príležitosťou na výmenu jazdca

Isack Hadjar
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:29

Je Isack Hadjar jednou, alebo dokonca oboma nohami v Red Bulle? Niektoré zdroje to potvrdzujú, ale tím navonok opakuje, že si dopraje viac času na rozhodnutie. Monopost Racing Bulls však v tejto sezóne rozhodne dal juniorom stajne príležitosť zažiariť a Isack Hadjar ju poriadne chopil za pačesy.

Francúzskemu mladíkovi hrá do karát aj načasovanie. Do súčasného Red Bullu by sa chcel posadiť málokto, ale v budúcom roku postavia inžinieri stajne úplne nové auto a existuje šanca, že bude oveľa ľahšie zvládnuteľné ako tohtoročné. Aj poradca Red Bullu Helmut Marko si myslí, že nástup novej generácie monopostov je ideálnou príležitosťou na výmenu jazdca.

„Samozrejme, že áno,“ povedal. „Tieto monoposty s prísavným efektom sú veľmi zvláštne. Nové pravidlá však budú od jazdcov vyžadovať nový štýl. Musíte využiť veľkú časť vašej mozgovej kapacity na prácu s rekuperačnými systémami. Myslím si, že je to dobrý čas na zmenu.“

Baku ukazuje, ako sa všetko vie rýchlo zmeniť. Aj keď v čase písania tohto článku nepoznáme výsledok nedeľných pretekov, kvalifikácia na pobreží Kaspického mora vrátila do pozornosti Liama Lawsona. Novozélandský pretekár vybojoval krásne tretie miesto na štarte a porazil aj svojho tímového kolegu, ktorý obsadil stále solídne, ale menej nápadné ôsme miesto.

„Hadjar odjazdil len šestnásť veľkých cien a stále sa učí,“ pokračoval Marko. „Má veľmi dobrý vzťah so svojím inžinierom Pierrom Hamelinom, ktorý je takisto Francúz, čo možno tiež pomáha. Musí však pokračovať vo vývoji ako doteraz.“

Na tom sa zhodnú všetci. Nielen Helmut, ale aj Isack Hadjar a jeho šéf Alan Permane hovoria, že francúzsky mladík má priestor na zlepšenie. To je, paradoxne, ďalší argument pre jeho povýšenie do Red Bullu, keďže zjavne stále ani zďaleka neukázal svoj maximálny potenciál.

„Z inžinierskeho pohľadu sa stále asi môžem zlepšiť. Vo veľmi technickom svete F1 sa ako nováčik najviac učím práve v tejto oblasti. Nejde ani tak o riadenie auta, keďže jazdiť viem,“ povedal Hadjar.

Súhlasí aj jeho šéf a talentovaný inžinier Alan Permane, ktorý pridal ešte jednu oblasť, ktorá je veľmi aktuálna hlavne po sobote v Azerbajdžane. „Pracuje na všetkých oblastiach, ale keby som mal zmieniť jednu, v ktorej sa môže zlepšiť, je to možno kvalifikácia,“ povedal šéf Racing Bulls.

„Nehovorím, že je to jeho slabina. Keď urobí všetko správne, vieme, čo dokáže – v Zandvoorte vybojoval štvrté miesto na štarte. K podobnému výsledku mal našliapnuté aj v Budapešti, ale neurobil všetko správne a doplatil na vietor. Párkrát sa stalo. Pri jeho nováčikovskej sezóne je pochopiteľné, že v rozhodujúcej chvíli neposkladal kolo dokopy. Ak existuje oblasť, v ktorej sa môže zlepšiť, povedal by som, že je to konzistentnosť výkonov v kvalifikáciách,“ uviedol Permane.

Súvisiace články

Diskusia