logo F1online.skF1online.sk

Prečo Ferrari neprotestovalo proti penalizácii? Vasseur podal nepresvedčivé vysvetlenie

Frédéric Vasseur
© Cobalt-Image/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:09

Lewis Hamilton si do Talianska preniesol pomerne bizarnú penalizáciu. Nejde ani tak o to, že by ignoroval (alebo neignoroval) žlté vlajky, ale rozhodnutie o jeho penalizácii prišlo dobré štyri hodiny po pretekoch, hoci k samotnému priestupku došlo pred ich štartom. Ešte zaujímavejšia bola nulová reakcia Scuderie, ktorá proti trestu nijak nenamietala.

Williams sa po penalizácii Carlosa Sainza pustil do práce a taliansky víkend začal žiadosťou o preskúmanie súboja s Liamom Lawsonom a následnej penalizácie. Ferrari nič také neurobilo. Teraz nechajme bokom, že samotný priestupok – pritom napohľad úplne jednoduchý, keďže nedodržanie žltých vlajok je pomerne čierno-biele previnenie – a rozhodnutie delilo okolo sedem hodín.

Prečo sa však Ferrari aspoň nepokúsilo o nápravu a neskúsilo sa odvolať? Veď ide o domáce preteky Scuderie v Monze. „Rozhodli sme sa neprotestovať, pretože podľa nášho názoru je lepšie sa naplno sústrediť na výkonnosť,“ skonštatoval trochu nepresvedčivo Frédéric Vasseur.

„Okrem toho, strata piatich miest na štarte na tratiach ako Monza je menej bolestivá než napríklad v Monaku alebo Zandvoorte. Ja však naozaj chcem, aby sa celý tím sústredil na víkend, výkon a svoju prácu, nie na hádky o niečom inom,“ dodal Fred.

Ktovie, prečo toto „plné sústredenie“ nenarúšajú hodiny sponzorských a mediálnych povinností a vystúpenie pred mnohotisícovým davom v Miláne, ale narušilo by ho podanie žiadosti o preskúmanie rozhodnutia, ktoré je rutinnou procesnou záležitosťou a športoví riaditelia s ňou majú bohaté skúsenosti.

To však nič nemení na tom, že komisári a celá FIA by sa mali poriadne zamyslieť. Komisári nepotrebovali vypočuť Liama Lawsona s Carlosom Sainzom a okamžite trestali, hoci obaja jazdci sa v tom čase nachádzali ďaleko na chvoste. A keď sa jeden z nich dožadoval vysvetlenia, jednoducho ho odmietli. Naopak, v prípade pomerne čierno-bieleho incidentu so žltými vlajkami potrebovali vypočúvať jazdca? Navyše, ako môže byť pilot za incident pred štartom pretekov potrestaný stratou miest na štarte tých ďalších?

„Nesťažujem sa, ale ani nehovorím, že trest je správny,“ povedal Vasseur. „Podľa mňa je prísny. Myslím si, že by dávalo zmysel, keby sa odpykal v Zandvoorte, keďže k incidentu došlo 40 minút pred štartom.“

Fred zároveň pripomenul, že Hamilton pod žltými vlajkami spomalil o 20 kilometrov za hodinu. Toto spomalenie však komisári nepovažovali za dostatočné. „Je to trochu subjektívne. Ak od niekoho chcete, aby spomalil, tak to vždy bude subjektívne,“ pokračoval Vasseur.

„V podobných situáciách je lepšie stanoviť jasnú hranicu, ako napríklad v boxoch. Ak ju niekto prekročí, dostane trest. Ak poviete, že musíte spomaliť, ale potom niekoho potrestáte za to, že dostatočne nespomalil, tak je to prísne. Nechcem však robiť zmätky. Chcem sa sústrediť na svoju prácu,“ dodal Vasseur.

Súvisiace články

Diskusia