logo F1online.skF1online.sk

Alonso bol po pretekoch na všetkých naštvaný, priznal Krack

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:41

Aston Martin si z pretekov v Holandsku odniesol cenných desať bodov. V súboji so Sauberom a Haasom stajňa získala, ale stratila na Racing Bulls a odniesla si rovnaký počet bodov ako Williams. Samotný bodový zisk však Fernanda Alonsa príliš nezaujímal. Viac ho trápila prevádzková stránka.

Treba povedať, že Aston Martin zvolil do pretekov odvážnu stratégiu a pokúsil sa o skorý – v prípade Lanca Strolla veľmi skorý – undercut na súperov pred sebou. To by samo osebe nebol zlý nápad, veď tvrdé pneumatiky boli opäť v podstate nezničiteľné, ale Fernandovej stratégii nezahrali do karát následné výjazdy safety caru.

V prenose sa objavila aj jedna veľmi veľavravná vysielačka, v ktorej sa inžinier pýtal Alonsa na vyváženie. Ten len naštvane odpovedal, že nevie, pretože celé preteky trčí v premávke. Podľa bývalého šéfa Aston Martinu Mikea Kracka a dnes šéfa traťových inžinierov stajne sa v podobnom duchu niesla aj popreteková porada so španielskym matadorom.

„Bol naštvaný na preteky, bol naštvaný na celý svet, bol naštvaný na nás a na každého,“ povedal Krack. „V takých situáciách sa nedá nič robiť, musíme to prijať a pokúsiť sa nájsť najlepšie riešenia pre novovzniknuté podmienky.“

„Vedeli sme, že naši súperi majú k dispozícii menej pneumatík ako my, takže museli vydržať na trati. Keď sme videli, že dážď ustáva, povedali sme si, že sa môžeme pokúsiť o undercut. Videli ste, že v prípade Lanca to fungovalo a získal množstvo pozícií veľmi skorou zastávkou. Myslím si teda, že v jeho prípade to bolo správne rozhodnutie, ale môžete ho urobiť, len ak máte dosť pneumatík. Začali sme premýšľať, či to zvládneme do cieľa, hoci degradácia bola vysoká,“ dodal Krack.

V prípade Strolla to od začiatku vyzeralo na dve zastávky v boxoch, keďže zastavil už v 8. kole, kým Alonso až v 18. Dilemu kanadského pretekára i boxového múru však vyriešili nasledujúce výjazdy bezpečnostného vozidla. Krack však priznal, že tím spomalili aj piatkové problémy. Skúsený inžinier naznačil, že tím pred sobotou zvýšil svetlú výšku, čo malo negatívny vplyv na výkonnosť.

„Musíte ochrániť dosku pod podlahou a my sme v piatok neodjazdili mnoho kôl. Lance mal nehodu a Fernando neodjazdil mnoho kôl v pretekových simuláciách. V takom prípade vstupujete pri posudzovaní degradácie trochu na neznámu pôdu,“ vysvetlil Krack.

„Musíte zvoliť o niečo konzervatívnejší prístup pri hľadaní nastavenia. My sme to urobili, ale pripravilo nás to o trochu výkonnosti,“ dodal Luxemburčan.

Súvisiace články

Diskusia