logo F1online.skF1online.sk

Hamilton niekedy zveličuje svoje problémy. Podľa Vasseura všetko zhoršili aj jeho rozhovory

Lewis Hamilton
© DPPI/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:23

Lewis Hamilton má za sebou poriadne náročný štart do svojho pôsobenia vo Ferrari. Rozprávkový príbeh sa nekoná a namiesto toho sledujeme trápenie, nedostatočné výsledky a veľmi sebakritické rozhovory v médiách. Tie podľa šéfa Ferrari Frédérica Vasseura všetko ešte zhoršili.

Akého Lewisa Hamiltona uvidíme v druhej polovici sezóny? Nájde po trojtýždňovej prestávke svoj pokoj a vášeň pre pretekanie? To v tejto chvíli netušíme. Vieme, že s Lewisom to môže byť veľmi ľahké, keď sa mu s jeho tímom darí, ale zároveň veľmi ťažké, keď sa nedarí. Podľa jeho šéfa Frédérica Vasseura sú jeho reakcie na výsledky i auto prirodzenou súčasťou osobnosti britského šampióna.

„Musí zostať pokojný, stavať na fakte, že už urobil prvý krok, a nesmie dovoliť sklamaniam, ako napríklad v Budapešti, aby ho stiahli na dno,“ odpovedal Vasseur na otázku Auto Motor und Sport, ako sa dá pomôcť Hamiltonovi, aby sa v kokpite cítil naozaj komfortne.

„Lewis je veľmi sebakritický a vždy reaguje s veľkou intenzitou – niekedy reaguje tvrdo na adresu auta, niekedy je tvrdý na seba. Chce vyžmýkať absolútne všetko zo seba a všetkých v tíme. Preto ho potrebujete upokojiť a vysvetliť mu, že aj keď vypadol v Q2, bol iba o desatinu pomalší než jazdec, ktorý nakoniec stál na pole position. To nie je katastrofický výsledok,“ vysvetlil Vasseur.

V Belgicku a Maďarsku však Lewis vytváral dojem, že je najhorší jazdec na svete. Pred médiami bol veľmi stručný, ale zároveň nesmierne sebakritický, čo ešte umocňovalo dojem z jeho nevýrazného predstavenia. „Jeho odkaz svetu všetko ešte zhoršil. Keď má takú extrémnu náladu, väčšinou ju ukáže len pred mikrofónmi médií, ale v čase príchodu na technickú poradu je už pokojný. Taký jednoducho je,“ vysvetlil Fred.

„Pre mňa to nie je žiadna tragédia. Je veľmi náročný na seba, ale aj na ľudí okolo seba. To je v poriadku. Nico Hülkenberg bol rovnaký, keď jazdil v mojom tíme vo Formule 3. Požadoval veľa od tímu, ale tiež prišiel každé ráno o pol siedmej pripravený vyraziť,“ dodal Vasseur.

Istotne nepomáha ani skutočnosť, že Ferrari nie je v kvalifikáciách v najlepšej forme. V pretekoch to vyzerá lepšie, ale v nedeľu zas musia piloti jazdiť opatrne, aby nezničili dosku pod podlahou. Monopost SF-25 zjavne má potenciál, ale v drvivej väčšine prípadov ho nedokázal predviesť. Navyše, v tomto roku platí, že keď si v sobotu nedokážete vyjazdiť solídnu pozíciu na štarte, v nedeľu nemáte šancu.

Navyše, Hamiltona musí trápiť aj strata na tímového kolegu Charlesa Leclerca, ktorý v tejto sezóne predvádza konzistentne kvalitnejšie výkony. „Riešime tieto problémy krok za krokom,“ povedal Vasseur o rozdieloch medzi Hamiltonom a Leclercom.

„Rozdiely nie sú veľké, aj keď tak vyzerajú. Ak brzdový systém nie je nastavený presne tak, ako jazdec chce, možno ho to spomalí o pol desatiny. Takýto drobný rozdiel však môže zruinovať celý váš víkend a znamenať rozdiel medzi postupom do Q3 a vypadnutím v Q2,“ pokračoval Fred, podľa ktorého Hamilton prehnane popisuje svoje pocity v kokpite.

„Lewis má niekedy tendenciu zveličovať problémy, ktoré cíti v aute. Prirodzene, tím na to chce reagovať, a tak sa všetci vrhnú na riešenie tej konkrétnej veci,“ dodal Vasseur.

Súvisiace články

Diskusia