Gino Rosato: Pôsobiť vo Ferrari je ťažké, viac sa politikárči ako pracuje


Letná prestávka je v plnom prúde. Jazdci a tímy majú čas zamyslieť sa nad prvou polovicou sezóny, v ktorej sa Scuderii Ferrari príliš nedarilo. Taliansky tím nemôže byť spokojný, že je bez víťazstva a na McLaren má veľkú bodovú stratu. Jednu vec však Ferrari spravilo dobre, myslí si dlhoročný manažér stajne Gino Rosato.
Za dobrý krok rozhodne považuje zotrvanie Frédérica Vasseura, o ktorom sa v posledných týždňoch intenzívne špekulovalo. Talianske médiá informovali o tom, že vedenie značky chce francúzskeho manažéra nahradiť. Podľa Rosata by to bola obrovská chyba. Maranello by tým len opakovalo chyby z minulosti.
“V priebehu posledných štrnástich rokov sa vo Ferrari vystriedali už piati rôzni šéfovia tímu, čo znamená, že na jedného pripadajú menej ako tri roky. Keby Vasseura prepustili, znamenalo by to zahodiť ďalšie dve alebo tri sezóny, počas ktorých by sa zas začínalo od nuly,” zdôraznil Gino Rosato, ktorého si fanúšikovia môžu pamätať napríklad zo záberov sladko-trpkých osláv niekoľkosekundového majstrovského titulu Felipeho Massu.
Ferrari sa snaží nahradiť svoju tradičnú politiku lietajúcich dverí, ktorá k ničomu neviedla. “Maurizio Arrivabene bol veľmi blízko k víťazstvu, no bol prepustený. Mattia Binotto sa takisto dostal veľmi blízko a takisto ho odstránili.”
“A čo Stefano Domenicali? Kto so zdravým rozumom mohol dospieť k tomu, že zbaviť sa Stefana Domenicaliho v roku 2014 je dobrý nápad len preto, že vtedy sa veci nevyvíjali veľmi dobre?” pokrútil hlavou krstný otec Robina Räikkönena.
Rosato počas svojho pôsobenia vo Formule 1 nezažil len prácu vo Ferrari, ale aj v Lotuse. Vie preto porovnávať štýl práce v talianskej a britskej stajni, no jeho zistenia neznejú vôbec lichotivo pre tím z Maranella. Vo Ferrari sa vraj namiesto tvrdej práce na monoposte zamestnanci venujú politikárčeniu.
“Pracovať v Maranelle nie je jednoduché. Ja som pracoval aj v Lotuse, nuž a v britskej stajni sa pomer skutočnej práce k internej politike zvyčajne pohybuje na úrovni 70:30. Vo Ferrari je to presný opak; politika niekedy tvorí až 60 percent toho, čo sa v tíme deje,” poukázal na ďalší problém 53-ročný Kanaďan.
Rosato sa domnieva, že zachovanie riadiacej štruktúry na čele s Frédéricom Vasseurom môže pomôcť stabilizovať prostredie v stajni. Namiesto toho, aby sa zamestnanci snažili zapáčiť novému vedeniu a venovali sa viac politike ako skutočnej práci, žije nádej, že sa nepriaznivý pomer upraví tým správnym smerom. Až štart budúcej sezóny nám však odhalí, do akej miery sa to podarilo.