logo F1online.skF1online.sk

Lawson: Do Red Bullu som išiel nepripravený. Porovnajte ma s Kimim Antonellim

Liam Lawson
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 02:56

Len málokto sa v modernej histórii Formuly 1 môže pochváliť kratším angažmánom v jednom tíme ako Liam Lawson. Novozélanďan prichádzal do Red Bullu pomerne sebavedomo naladený, ale stal sa metaforou problémov tímových kolegov Maxa Verstappena. Späť do Racing Bulls sa porúčal už po dvoch veľkých cenách a hodnú chvíľu mu trvalo, kým našiel svoje stratené „ja“ aj v tomto tíme.

Dlhé týždne to s budúcnosťou Liama Lawsona vyzeralo veľmi neisto, ale ziskom 16 bodov z posledných troch podujatí sa bodovo dotiahol na senzáciu úvodu sezóny Isacka Hadjara. Liam dnes pôsobí omnoho istejšie za volantom i pred mikrofónmi médií a už začal hovoriť aj o svojom krátkom pôsobení v Red Bulle.

Na túto tému donedávna hovoril len ostýchavo, ale v poslednom rozhovore označil ako hlavný dôvod svojho neúspechu prostú neskúsenosť. „Ak sa pozriete na to, ako ostatné tímy pristúpili k príprave mladého pretekára a vidíte, koľko dní a času strávil v sedačke pred príchodom do F1 napríklad Kimi Antonelli, tak my sme nič také neurobili,“ vyhlásil Lawson pre RacingNews365.com.

Je pravda, že Red Bull prakticky nerobí testy so starým monopostom. Hlavným dôvodom sú údajne poplatky, ktoré si Honda účtuje za prevádzku svojich pohonných jednotiek mimo súťažného programu. V každom prípade, Lawsonovi sa predchádzajúce skúsenosti s tímom Racing Bulls, predsezónne testy v Bahrajne a dve veľké ceny skutočne mália.

„Boli to dva víkendy na dvoch tratiach, na ktorých som nikdy predtým nepretekal, pričom jeden z nich bol šprintový víkend. Okrem toho, ani jeden z tých víkendov neprebehol hladko. Na testoch v Bahrajne aj v Melbourne sme mali problémy so spoľahlivosťou,“ vysvetlil Lawson.

Keďže sa Liamovi v Racing Bulls začalo znovu dariť a Júki Cunoda sa podobne ako on trápi v Red Bulle (zanedbateľný nemusí byť ani odchod Christiana Hornera), teraz sa mu na túto tému ľahšie hovorí. Je však pravda, že v oboch kvalifikáciách s monopostom hlavného tímu skončil posledný a nezískal ani bod, čo mu v konečnom dôsledku zlomilo väz.

„V Číne sme pri hľadaní nastavenia vystrelili do tmy s cieľom niečo sa naučiť. Ja som bol v tom, že mi to má pomôcť rozvíjať sa do budúcnosti a lepšie porozumieť monopostu. Preto som akceptoval také nastavenie. Tento výkon však následne v podstate poslúžil ako dôvod pre moje vyradenie z tímu,“ povedal Lawson.

„Keby som vedel, že dostanem len dvoje preteky, pravdepodobne by som urobil pár vecí trochu odlišne. To som však v tom čase nevedel. Možno som bol trochu naivný, ale myslel som si, že dostanem viac času sa učiť,“ dodal novozélandský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia