logo F1online.sk

Wolff o kalendári: Je to výzva, no dlhujeme to fanúšikom

Toto Wolff
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 6. 2020

Už oficiálne poznáme program novej sezóny Formuly 1 na mesiace júl a august. Predbežne by sa európska časť roka mala uzavrieť prvý septembrový víkend v Monze, hoci ani to ešte nie je definitívne. Koľko pretekov bude nový ročník vlastne zahŕňať ani kedy sa skončí zatiaľ nevieme.

Šéfov desiatky stajní štartového roštu však viac trápi, na akom čísle sa počet víkendov vlastne zastaví. Podľa neoficiálnych informácií sa k potvrdenej „európskej osmičke“ pretekov pridajú ešte podujatia v Bahrajne a Abú Zabí, ktoré by sa mali uskutočniť na prelome novembra a decembra. Celkový počet veľkých cien sa tak začína približovať cifre, ktorú si praje boss Mercedesu Toto Wolff.

„Európska časť kalendára vyzerá vcelku solídne,“ povedal Rakúšan pre televíziu Sky. „Myslím, že dve podujatia na Blízkom východe v závere roka sú tiež OK. Takže sa môžeme baviť o vyplnení jesennej medzery. Dúfam, že sa dostaneme aspoň na dvanásť veľkých cien.“

„Je to pre nás výzva, no fanúšikom dlhujeme preteky a dobrú šou. Samozrejme, že to pre nás bude ťažké, máme na programe niekoľko trojvíkendov, počas ktorých sa nebudeme môcť vrátiť domov, ale taká je žiaľ súčasná situácia,“ dodal Wolff.

Podľa šéfa Renaultu Cyrila Abiteboula sú ázijské podujatia problematickejšie, preto by jesenný program nemusel byť taký našľapaný, ako ten európsky.

„Vieme, že s letmi na dlhé vzdialenosti je to stále trochu neisté. Tiež je ťažké nájsť promotéra, ktorý by si povedal: ‚Zorganizujem podujatie a dostanem sem aj dostatočný počet fanúšikov, aby som pokryl náklady‘.

„Podľa mňa je to výzva skôr z ekonomického, než zdravotného hľadiska, najmä keď to porovnáme so situáciou v Európe,“ vyhlásil Parížan pre Motorsport.com. Ten sa však podobne ako Wolff chce vrátiť do práce.

„Cítime, že svet sa už dostal do bodu, kedy je pretekanie možné a aj akceptovateľné. Myslím, že sme pripravení na júl, len potrebujeme preniesť nariadenia od WHO do sveta pretekárskych okruhov, čo je trochu výzva,“ dodal Abiteboul.