Cardile je konečne zamestnancom Aston Martinu. Predchádzali tomu však právne ťahanice


Po prestupe Adriana Neweyho to bol možno druhý najväčší úspech Aston Martinu na inžinierskom poli. Lawrence Stroll sa vlani rozhodol zareagovať na nelichotivé výsledky masívnou náborovou kampaňou. Do tímu pritiahol aj vtedajšieho technického riaditeľa Ferrari Enrica Cardileho, čo Scuderiu zjavne nepotešilo a rozhodla sa povedať rázne „no“.
Samozrejme, Frédéric Vasseur nemohol úplne zabrániť prestupu Cardileho, ale rozhodne mu mohol povedať, že mu neumožní predčasný odchod. Fred sa v tomto prípade možno zachoval ako pravoverný člen „Klubu piraní“, ktorý sa nebojí páliť mosty.
Ak si Cardile myslel, že mu Ferrari poďakuje za dlhoročné služby a umožní mu odísť do Aston Martinu skôr, tak sa mýlil. Scuderia totiž odmietla spolupracovať pri posilňovaní pravdepodobne jedného zo svojich najväčších súperov a bývalému technickému riaditeľovi nariadila, aby absolvoval celé platené voľno podľa jeho zmluvy. Navyše, vzhľadom na právne ťahanice sa Ferrari podarilo zdržať Cardileho ešte o pár týždňov dlhšie.
Aston Martin s veľkou pompou oznámil príchod technického riaditeľa Ferrari v júli minulého roku. Podľa stanoviska stajne sa mal stať hlavným technickým riaditeľom priamo zodpovedným šéfovi stajne Andymu Cowellovi. Ferrari však rozhodlo, že Cardile musí absolvovať celé platené voľno (angl.: gardening leave) a 12 mesiacov sedieť doma ako zamestnanec Ferrari.
V júli mal byť Cardile voľný a mal odísť, ale Ferrari ho opäť zdržalo, keď ho už predtým na súde v Modene obvinilo z porušenia pracovnej zmluvy. Podľa tvrdenia stajne spolupracoval s Aston Martinom, čím porušil zákaz konkurencie stanovený v zmluve v podstate každého zamestnanca tímu F1. Ako pracovník Ferrari nemôžete spolupracovať s iným tímom bez ohľadu na to, či ste na odchode, alebo nie.
„Ferrari podržalo Cardileho v ročnej výpovednej lehote s povinným voľnom, ale následne začalo právne konanie na súde v talianskej Modene, keď nadobudlo presvedčenie, že Cardile porušil svoju konkurenčnú doložku a začal komunikovať s novým zamestnávateľom ešte pred uplynutím výpovednej lehoty,“ píše portál Motorsport.com.
„V apríli súd uznal nároky Ferrari, čo prinútilo Aston Martin počkať na príchod svojej novej posily, ale právny spor je už vyriešený. V pondelok Aston Martin oficiálne potvrdil, že ich kľúčová akvizícia začala pôsobiť v novej funkcii hlavného technického riaditeľa v sídle tímu v Silverstone,“ uviedol britský portál.
Aston Martin skutočne tento týždeň potvrdil príchod nového hlavného technického riaditeľa. „Sme radi, že sa podarilo nájsť riešenie a Enrico môže naplno pracovať s tímom, ktorý sa pozerá smerom k roku 2026. Ako hlavný technický riaditeľ bude mať na starosti návrh a technické záležitosti v AMR Technology Campus,“ povedal pre Motorsport.com hovorca stajne.
Aston Martin tak svojho nového hlavného technického riaditeľa nielenže nezískal skôr, ale musel čakať ešte o pár týždňov dlhšie. V tíme dúfali, že Enrica dostanú už v januári, odkedy je oficiálne povolené testovať nové monoposty vo veterných tuneloch. Namiesto toho musí Cardile naskočiť do rozbehnutého vlaku v čase, keď je vývoj nového auta v plnom prúde. Navyše, pred nami je povinná dvojtýždňová uzávierka tovární.