logo F1online.skF1online.sk

Chystá sa výmena Riccarda Adamiho? Záhada novej posily v inžinierskom tíme Hamiltona

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:22

Už z vonkajšieho pohľadu je zrejmé, že Lewisovi Hamiltonovi chýba vo Ferrari jeho dlhoročný inžinier Peter Bonnington. Sedemnásobný majster sveta si musí v novom tíme zvykať na veľa vecí a neraz cítiť, že potrebuje viac podpory. Aj v tom mu má pomôcť nový výkonnostný inžinier, ktorého meno však zostáva zahalené rúškom tajomstva.

Po skončení belgického víkendu riešia motoristické médiá záhadu novej posily v inžinierskom tíme Lewisa Hamiltona. Do celej veci prehovoril renomovaný portál Motorsport.com, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou vydal chybný článok a následne ho stiahol.

Sedemnásobný majster sveta počas víkendu v Spa uviedol, že má nového výkonnostného inžiniera (angl.: performance engineer), ktorého pozná z „predchádzajúceho tímu“, čo naznačuje, že nový muž prišiel do Ferrari z Mercedesu. Na tomto mieste sa hodí uviesť, že výkonnostný inžinier je „číslo 2“ v inžinierskom tíme každého jazdca po pretekovom inžinierovi.

Napríklad Bryan Bozzi, súčasný pretekový inžinier Charlesa Leclerca, pracoval predtým ako výkonnostný inžinier. Títo muži obvykle zastupujú pretekových inžinierov, ak sa z rodinných či zdravotných dôvodov nemôžu zúčastniť veľkej ceny. Aj preto vymenovanie nového výkonnostného inžiniera Lewisa Hamiltona vyvolalo veľkú pozornosť a naznačuje, že Riccardo Adami by mohol byť jednou nohou preč.

„Nie je jednoduché vymeniť inžinierov uprostred sezóny, ale je to niekto, koho poznám už roky a v skutočnosti so mnou pracoval v predchádzajúcom tíme, aj keď v inej pozícii,“ vysvetlil Hamilton.

„Zvykáme si na seba a musíme sa učiť strašne rýchlo. Myslím si, že zmeny na monoposte vykonané tento víkend nás oboch zaskočili. Podľa mňa sme však v noci odviedli vynikajúcu prácu a budeme len a len lepší,“ dodal sedemnásobný majster sveta.

To však nie je odpoveď na kľúčovú otázku: kto to je? Do celej záležitosti vstúpil portál Motorsport.com, ktorý tvrdil, že ním je Johannes Hatz, syn bývalého šéfa Porsche, ktorý pracuje vo Ferrari už od januára 2024 a predtým pôsobil v AlphaTauri. On však nikdy nepracoval v Mercedese ani McLarene, takže s ním Hamilton nemohol spolupracovať.

Keď Motorsport.com článok stiahol, pozornosť sa obrátila na muža menom Luca Diella. Ten pracoval pre Mercedes od roku 2019 najprv ako výkonnostný inžinier pre pohonné jednotky. Podľa jeho účtu na sociálnej sieti LinkedIn bol jedným z inžinierov Lewisa Hamiltona a staral sa o jeho pohonnú jednotku. Od roku 2021 zastával v Mercedese funkciu traťového výkonnostného inžiniera.

Podľa jeho účtu na LinkedIn prišiel Diella spolu s Hamiltonom do Ferrari vo februári 2025 a ujal sa funkcie pretekového inžiniera testovacieho tímu. Nejedného pritom napadne, že sa tam mal zaučiť a pochopiť procesy vo Ferrari. Dnes by už pokojne mohol pôsobiť v pretekovom tíme.

Pre úplnosť dodáme, že Diella má podľa dostupných informácií nahradiť Riccarda Corteho.

Súvisiace články

Diskusia