Hamilton prišiel s novým vysvetlením piatkových hodín. Spôsobil ich tajomný nový diel


Záhada jedných hodín. Keď sa Lewis Hamilton roztočil v závere piatkovej SQ1, britskí experti na televízii Sky za tým videli technickú poruchu. Pilot ani tím však nič také nenaznačili. Po sobote prišiel s novou verziou udalostí aj sám Hamilton.
Pilot Ferrari v nájazde do zákruty Bus Stop dupol na brzdu, zablokoval zadné pneumatiky a skončil v hodinách. Vyzeralo to dosť bizarne. Podľa niektorých sa muselo niečo stať s jeho Ferrari, ďalší hovoria o neskorom brzdení a jazdeckej chybe. Vyjadrenia bossa Ferrari Freda Vasseura prvú možnosť vylúčili, ale v sobotu prišiel Hamilton s novou verziou udalostí, ktorá sa mala objaviť po preskúmaní dát v piatok večer.
Za vypadnutie vraj môže komponent, ktorý v Kanade spôsobil nehodu Charlesa Leclerca v prvom tréningu. Nedošlo však k už pomenovaniu tohto záhadného dielu. „Máme na aute nový komponent, ktorý mal aj Charles v Montreale a používal ho niekoľko pretekov, ale ja som ho mal teraz prvý raz,“ vysvetlil Hamilton.
„Ak si spomeniete, Charles s ním havaroval v Kanade. Ja som mal rovnakú skúsenosť v piatok pri mojom prvom pokuse,“ dodal Lewis.
Nevysvetlíme vám, o čo ide. Rozhodne nešlo o žiadny komponent aerodynamiky, pretože to by sme vedeli z oficiálnych dokumentov FIA. Tímy však vylepšujú všetko možné – napríklad sa hovorí, že Scuderia chystá do Maďarska nový posilňovač riadenia –, čo nemusia uvádzať v oficiálnych dokumentoch FIA.
Hamilton naznačil, že chybu spôsobila nejaká zmena brzdového systému. „Z bŕzd som mal dobrý pocit a určite som brzdil na rovnakom mieste ako predtým, ale s o niečo väčším tlakom, takže sa odtrhol zadok monopostu,“ vysvetlil Lewis.
„Pochopili sme to a teraz som s tým odjazdil o niečo viac kilometrov v šprinte. Dúfajme, že už to nebude problém… dúfajme!“ dodal.