logo F1online.skF1online.sk

Vettel by to dnes spravil inak: Tak úzkostlivo by som sa nedržal klauzúl

Sebastian Vettel
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 13:18

O Sebastianovi Vettelovi sa na začiatku minulého desaťročia hovorilo ako o nástupcovi Michaela Schumachera. V roku 2014 boli aj preto nemeckí fanúšikovia vo vytržení, keď štvornásobný šampión oznámil, že prestupuje do Ferrari. Nemec však na toto obdobie spomína aj s istou dávkou sklamania z toho, ako prebiehala jeho rozlúčka s Red Bullom.

Prestup z Red Bullu do Ferrari nebol najšťastnejšie načasovaný, keďže krátko po podpise kontraktu sa vo Ferrari zmenilo vedenie a Vettel zrazu nemal absolútnu podporu stajne, ako to bolo za čias Michaela Schumachera, ktorý ukončil dlhé čakanie na titul s pomocou Jeana Todta, Rossa Brawna a Lucu di Montezemola.

Sebastian Vettel sa namiesto toho musel držať v mantineloch, ktoré mu určilo nové vedenie. Ako to už vo Ferrari chodí, opäť sa pracovalo podľa hesla “my všetko vieme najlepšie”. K štrnástim víťazstvám v červenej kombinéze nepribudol žiaden titul.

Azda aj to je dôvod, prečo sa Vettel pri pohľade do minulosti do “veľkej miery” stále považuje za pilota Red Bullu. V podcaste z dielne ORF Sport am Sonntag prezradil, že ho však mrzí spôsob, akým sa lúčil so svojím bývalým tímom.

“Ja neľutujem samotný prestup,” zdôraznil najskôr Sebastian Vettel. “Získal som vďaka nemu obrovské množstvo skúseností. Zároveň mi ukázal, čo všetko som v Red Bulle získal vrátane skúseností a znalostí.”

Rodáka z Heppenheimu však trápi, že podrobnosti jeho prestupu do Ferrari museli zostať pod pokrievkou, a to dokonca aj pred jeho kolegami z tímu. “Myslím si, že sa z toho tak trochu vytratil ten ľudský element,” zamyslel sa a priznal, že sa “príliš striktne držal istých dohôd”, ktoré mu vyplývali zo zmluvy. Držal sa svojich záväzkov dôvernosti a mlčanlivosti namiesto toho, aby o veciach otvorene hovoril. Dnes by to spravil inak.

“Myslím si, že by bolo dôstojnejšie to všetko skrátka povedať nahlas, ako sa tak úzkostlivo držať v medziach klauzúl,” pokračoval štvornásobný šampión, ktorý by si však zrejme príliš nepomohol, keby porušil zmluvu s Ferrari už pred príchodom do Maranella.

“Vo všeobecnosti som si však tie časy užil a stále mám skvelé vzťahy s ľuďmi, s ktorými som pracoval,” vrátil sa do rokov 2009 až 2014. Na svoje pôsobenie vo Ferrari tiež rád spomína, ale éru v Red Bulle neprekonalo. “Išlo o ľudí a spoločné chvíle, ktoré nás veľmi zblížili. Aj keď neskôr som vo Ferrari zažil veľmi príjemné obdobie, veľká časť mňa sa stále považuje za súčasť Red Bullu.”

Súvisiace články

Diskusia