Toto auto nie je postavené pre žiadneho z jazdcov, hovorí d’Ambrosio

Ferrari vstupovalo do tejto sezóny s veľkými ambíciami. Monopost SF-25 mal byť zlepšením minuloročného SF-24, ktorý bol na konci minulej sezóny veľmi konkurencieschopný. Nie prvýkrát za posledné roky sa však počítačové simulácie nezhodli s realitou na trati. Podľa zástupcu šéfa stajne, Jérôma d’Ambrosia, však dôvodom nie je uprednostňovanie jedného či druhého pilota.
V priebehu posledných mesiacov sa objavili názory – povedal to napríklad Juan Pablo Montoya –, že Ferrari potrebuje postaviť auto na Lewisa Hamiltona, pretože „monoposty Charlesa Leclerca“ sa neukázali ako dostatočne univerzálne. Aj v talianskych médiách sa občas objavuje naratív, že Scuderia by mala viac počúvať Lewisa Hamiltona, hoci ten nebol v úvode svojho pôsobenia vo Ferrari dvakrát úspešný.
Zástupca šéfa Ferrari Jérôme d’Ambrosio však odmieta, že by dôvodom tohtoročného neúspechu tímu bol vývoj monopostu na jedného jazdca. „Musíme byť opatrní, keď hovoríme, že auto je postavené okolo toho alebo tamtoho. Auto je vždy postavené okolo snahy vyťažiť z neho maximálny potenciál a získať maximálny prítlak,“ povedal Belgičan.
„Lewis niekoľko rokov spolupracoval s Loicom v Mercedese, čo určite pomáha pri komunikácii, ale Loic má tiež skvelý vzťah s Charlesom. Párkrát ročne si sadneme s oboma jazdcami, všetko prediskutujeme, položíme veci na stôl a pokúsime sa pochopiť, čo potrebujú a ich požiadavky môžeme preniesť do vývoja,“ vysvetlil d’Ambrosio.
„Snažíme sa zlepšiť výkonnosť monopostu v rôznych oblastiach. Presne na to sa sústredíme. Pozícia na trati a porovnanie s konkurenciou je výsledkom tohto procesu, na ktorý sa musíme sústrediť,“ dodal zástupca šéfa Ferrari.
Lewis Hamilton v posledných týždňoch párkrát povedal, že tohtoročné Ferrari mu nesedí. Napokon bol nútený priblížiť sa k nastaveniu Charlesa Leclerca, ktorý od začiatku roka pravidelne dostáva z auta o niečo viac. Problém je, že ani Ferrari v najlepšej forme v tejto sezóne nestačí na McLaren.
„V súčasnosti je to rozhodne o tom, ako dostať z auta úplné maximum. Do určitej miery potrebujeme zlepšiť balans. Charles sa na pár pretekov priklonil k o niečo pretáčavejšiemu autu a fungovalo to,“ povedal d’Ambrosio.
„Aj Lewis sa v poslednom období vydal tým smerom a aj jemu to fungovalo. Myslím si, že je to jeden z aspektov týchto pravidiel. Vidíme, že monoposty sú veľmi nervózne v nájazdoch do zákrut a podľa mňa sú dôvodom pravidlá a ich výkonnostné obmedzenia – to je skrátka fakt. Podľa mňa sú autá nervózne a jazdci ich aspoň do určitej miery musia zvládnuť,“ dodal zástupca šéfa Ferrari.
- Značky
- Ferrari
- Jerome d'Ambrosio