Leclerc tajomne popisuje problémy v rýchlych zákrutách. Vraj je za tým posilňovač riadenia

Ferrari si v Silverstone trúfalo na najlepší výsledok v sezóne. Voľné tréningy priniesli nesmierne optimistický obraz, ale od tretej časti kvalifikácie sa to chlapcom v červenom začalo rozpadať. Tím naznačil krok vpred, ale nepotvrdil ho dobrým výsledkom. Navyše, Scuderiu naďalej sužujú veľmi špecifické problémy.
Záverečné kvalifikačné pokusy nevyšli Charlesovi Leclercovi ani Lewisovi Hamiltonovi. Monacký pretekár si následne vo vysielačke poriadne vynadal. Ferrari má dlhodobo problémy s rýchlosťou na jedno kolo. Leclerc povedal, že už mesiace sa s inžiniermi hrá s nastavením a hľadá riešenia, ktoré mu prinavrátia kvalifikačnú rýchlosť. Tá bola v minulosti jeho doménou, ale v tejto sezóne s ňou nie je spokojný, hoci jasne vedie v kvalifikačnom porovnaní s Lewisom Hamiltonom.
Leclerc spustil po kvalifikácii vo vysielačke tirádu na vlastnú adresu. Keď sa upokojil a predstúpil pred médiá, rozhovoril sa o problémoch Ferrari, hoci nechcel zachádzať do podrobností. „Máme veľmi špecifické problémy,“ priznal Leclerc.
„Nie sú to ťažkosti s vyvážením a nie sú to ťažkosti s priľnavosťou. Nechcem zachádzať do detailov, ale je to niečo veľmi zvláštne, s čím musíme bojovať, najmä v rýchlych zákrutách je to ešte náročnejšie. Dúfam, že to dokážeme vyriešiť. Prepáčte, ale nemôžem zachádzať do podrobností,“ odkázal Leclerc.
Charles však zdôraznil, že tento problém sa týka výhradne kvalifikácie, nie pretekov, čo je ešte zvláštnejšie. V sobotu potrebujete vyžmýkať z monopostu každú tisícinku výkonnosti. Presne to sa mu v posledných rokoch darilo takmer dokonale. Ťažkosti sú vraj najvypuklejšie v rýchlych zákrutách, ktorých je v Silverstone plno.
„Charles povedal, že nebude hovoriť o podrobnostiach. Musím sa držať pravidiel tímu a nebudem nič prezrádzať. Dá sa to napraviť, ale je pravda, že s niečím sa trápime,“ povedal šéf stajne Frédéric Vasseur, keď sa ho novinári pýtali presne na túto tému.
Podľa Motorsport.com je za tým posilňovač riadenia
Keďže oficiálne zdroje zostali ticho, sme odkázaní na tie zákulisné. Leclerc povedal, že to nesúvisí s vyvážením ani množstvom prítlaku, ale viac neprezradil. „Podľa informácií portálu Motorsport.com súvisí problém so systémom posilňovača riadenia,“ vyhlásil známy portál.
Nebolo by to prvýkrát, čo mal niektorý z pilotov problém s posilňovačom riadenia. Vždy je otázne, aké veľké ťažkosti môže zapríčiniť tento komponent, hoci je absolútne kľúčový pre jazdcovu spätnú väzbu. „V prípade Ferrari sa problém zdá byť najvypuklejší v rýchlych úsekoch, keď jazdci maximálne tlačia na pílu a systém čelí veľkej záťaži pod preťažením,“ píše Motorsport.com.
„Máme pripravené niektoré vylepšenia, ktoré by mali odstrániť konkrétne problémy. Myslím si, že nám to na niektorých tratiach pomôže. Je to trochu škoda, ale pokúsime sa to odstrániť,“ sľúbil Leclerc.