logo F1online.skF1online.sk

D’Ambrosio trvá na tom, že Ferrari len manažovalo brzdy

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 09:15

Veľká cena Kanady nebola v tejto sezóne prvou, na ktorej museli jazdci Ferrari uberať plyn, keď sa priblížili ku koncu rovinky. Charles Leclerc priznal, že sa mu takto nejazdilo vôbec dobre, pretože to nekorešponduje s jeho štýlom jazdy. Čo však bolo za týmto šetrením techniky? Podľa zastupujúceho šéfa Jérôma D’Ambrosia len starostlivosť o brzdy.

Frédéric Vasseur v nedeľu na trati chýbal, podľa vyjadrenia stajne musel z osobných dôvodov náhle odcestovať. Vo Veľkej Británii by sme ho na trati mali vidieť zas, hoci reportér La Gazzetta dello Sport Giovanni Albanese len pár minút pred štartom pretekov na svojich sociálnych sieťach zanechal jasný odkaz: “Novým šéfom Ferrari v F1 sa stane 58-ročný Antonello Coletta.”

Dočkáme sa výmeny skôr ako na konci sezóny? Nech sa Ferrari rozhodne akokoľvek, pretrvávajúce problémy s monopostom a nutnosť na koncoch roviniek uberať plyn to nijako nevyrieši. A je to vôbec riešiteľný problém?

Veľkú cenu z boxového múrika sledovala pravá ruka Frédérica Vasseura Jérôme d’Ambrosio, ktorý mal zhodnotiť preteky namiesto neho. “McLaren je vpredu, to je pravda, ale my musíme naďalej byť koncentrovaní sami na seba. Ako hovorí Fred už od začiatku roka, treba poskladať dobrý víkend. Dnes sme to spravili a to je veľmi dôležité. Ešte nás však čaká práca.”

Následne vysvetlil aj pokyny uberať plyn na konci roviniek, ktoré Charles Leclerc a Lewis Hamilton počúvali počas celých pretekov. “Je to otázka manažmentu bŕzd. Ide o súčasť viac-menej normálnej stratégie, ako optimalizovať preteky. Jazdcovi to nie je príjemné, ale treba to spraviť. Stačí, aby ste boli o čosi viac na hrane, než sa čakalo, a musíte to robiť intenzívnejšie.”

Scuderii vraj nepomohli teploty ani nadmorská výška. “Boli sme uprostred ničoho a chceli sme mať istotu, že sa nedostaneme až na hranice limitov. Je to normálna vec a na GPS ste mohli vidieť, že to museli robiť aj mnohí iní.”

Aj keď toto je oficiálne vysvetlenie, už počas pretekov reportér Sky Sports Ted Kravitz upozorňoval na to, že šetrenie techniky môže skôr súvisieť s opotrebovaním dosky podlahy ako samotným manažmentom bŕzd. Netreba zabúdať na to, že Scuderia už v tejto sezóne bola diskvalifikovaná za nadmerné opotrebovanie dosky, a že aj na iných veľkých cenách kázala svojim jazdcom uberať plyn.

V neposlednom rade by sme si mali pripomenúť, že Red Bull Ring je k doske podlahy pomerne agresívny. O druhé miesto v pretekoch F2 prišiel Dino Beganovic, ktorého FIA diskvalifikovala pre nadmerné opotrebovanie dosky, a krutý osud stretol aj pilota F3 Nikolu Colova, ktorý z rovnakého dôvodu prišiel dokonca o víťazstvo.

Z pohľadu Scuderie je však veľkým pozitívom práca tímu po operatívnej stránke. Podľa Lewisa Hamiltona bol celý tím oveľa pokojnejší a prijímal správne rozhodnutia. Jedným z nich bolo zrejme aj načasovanie poslednej zastávky v boxoch, keď sa Hamilton síce bránil pitstopu, no podľa prepočtov bolo najvýhodnejšie zastaviť hneď.

“Počuli ste to aj vo vysielačke. My sme chceli ísť podľa plánu pre optimálnu pretekovú stratégiu. Zastávky sme absolvovali tak, aby sme optimalizovali preteky. Toto bol náš prístup,” vysvetlil d’Ambrosio, ktorého zaujalo, že v druhom a treťom stinte mal Charles Leclerc podobné tempo ako dvojica McLarenov na čele. “Neviem, čo v rôznych fázach pretekov robili ostatní a prečo majú niekedy viac výkonu, niekedy menej…”

Bývalý pretekár napokon pomyselne potľapkal po pleci technické oddelenie za to, že pripravilo dobrý balíček noviniek. “Keď nasadíte nové komponenty, je dôležité sa presvedčiť o tom, že údaje na trati korešpondujú s veterným tunelom. Presne to sme videli a preto sme spravili krok vpred, no ešte nás čaká práca.”

Súvisiace články

Diskusia