logo F1online.skF1online.sk

Leclerc preklína nutnosť šetriť dosku: Nevyhovuje to môjmu jazdeckému štýlu ani vyváženiu

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:07

Ferrari sa v Rakúsku priblížilo k McLarenu, ale stále nebolo dosť blízko. Scuderii sa podarilo dobre kvalifikovať a zmenami nijak neutrpelo pretekové tempo monopostu SF-25. To však stále kompromituje nutnosť šetriť dosku a uberať v nájazde do zákrut. Je jasné, že Charles Leclerc a Lewis Hamilton takto v pretekoch stratili množstvo času.

Keď sa Oscar Piastri dostal na štarte pred Charlesa Leclerca, toho čakali veľmi osamelé preteky. Po tomto okamihu bola možno najzaujímavejšou udalosťou pretekov Monačana výmena slov s Bryanom Bozzim. „Charles, potrebujeme uberať plyn v každej zákrute a v každom kole,“ povedal inžinier, na čo Leclerc odpovedal: „Presne to aj robím, Bryan, presne to aj robím.“

Aby sme vysvetlili, o čo ide. Monopost Ferrari má problém s ochranou dosky pod podlahou, pre ktorej opotrebovanie už bol raz v tejto sezóne diskvalifikovaný. To si vyžaduje nutnosť uberať plyn a nebrzdiť tvrdo v zákrutách. Aj keď vám to ušetrí palivo, pohonnú jednotku, brzdy a v tomto prípade aj dosku pod podlahou, každé „lift and coast“ znamená časovú stratu.

„Naozaj dúfam, že sa nám to podarí vyriešiť,“ povedal s hlbokým výdychom Leclerc po pretekoch pre televíziu Sky. „Dnes to bolo veľmi náročné a musel som to dôkladne manažovať, najmä v prvom stinte.“

„Nevyhovuje to môjmu jazdeckému štýlu ani môjmu vyváženiu a veľmi som sa trápil nielen v prvom stinte, ale tiež v niektorých častiach druhého stintu. Toto je však spôsob, akým momentálne musíme jazdiť,“ dodal Leclerc.

Rakúsky víkend však rozhodne priniesol aj pozitíva. Aj keď Ferrari muselo manažovať svoje tempo a skončilo so stratou dvadsať sekúnd na McLaren, tretie a štvrté miesto v cieli predstavuje najlepší výsledok a najvyšší jednorazový bodový zisk tímu v tejto sezóne. Scuderia sa s náskokom jediného bodu vrátila na celkové druhé miesto, čo znie priam neuveriteľne, keď si uvedomíme, akej obrovskej kritike tento tím čelí doma v Taliansku.

„Pracujeme správnym smerom. Tento víkend sme priviezli vylepšenia, ktoré nám trochu pomohli znížiť stratu, ale tá je stále značná. Musíme zatlačiť na pílu a čo najskôr priviesť čo najviac vylepšení, aby sme ju uzavreli. Celkovo to však bol pozitívny víkend. Z tohto pohľadu som rád, že sme maximalizovali náš potenciál. Teraz ho potrebujeme zlepšiť,“ skonštatoval Charles.

Podľa mnohých je v súčasnosti zbytočné akékoľvek úsilie. Ferrari už túto sezónu nezachráni a akékoľvek vylepšenia tohtoročného monopostu sú považované za stratu času a prostriedkov. Podľa Charlesa však Ferrari potrebuje v tomto roku aspoň niečo dokázať.

„Vždy je dôležité vyhrať aspoň nejaké preteky pre ľudí doma v Maranelle, pre ľudí na trati aj pre nás jazdcov. Potrebujeme vedieť, že to dokážeme zvrátiť a budeme znovu konkurencieschopní. Bolo by to pekné. Na druhej strane, v tejto chvíli je veľmi nepravdepodobné, že zabojujeme o titul, pretože bodový rozdiel je veľmi výrazný a nemyslím si, že McLaren začne odrazu odvádzať zlú prácu,“ povedal Leclerc.

„Musíme sa však ďalej sústrediť a pokračovať v tvrdej práci. Keď sa v tejto sezóne ešte dokážeme niečo naučiť, tak sa to musíme naučiť,“ dodal Charles.

Súvisiace články

Diskusia