logo F1online.skF1online.sk

Wolff trvá na tom, že motor Mercedesu je stále „zlatý“: Spoľahlivosť máme pod kontrolou

Monopost Georgea Russella v garáži
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:12

Sú nedávne problémy Mercedesu so spoľahlivosťou dôsledkom snahy ušetriť pod rozpočtovým stropom, alebo budú pokračovať a postihnú aj titulových ašpirantov z McLarenu? V priebehu posledných štyroch veľkých cien mali monoposty s motorom nemeckej automobilky zakaždým nejakú poruchu. Toto Wolff však trvá na tom, že všetko je pod kontrolou.

Súboj o titul ešte nie je rozhodnutý, ale začína prevládať názor, že sa bude týkať výhradne pilotov McLarenu. Ak by sa do boja o šampionát chcel vrátiť Max Verstappen, príp. George Russell, pravdepodobne to bude chcieť kolíziu alebo technické problémy najmä u Oscara Piastriho.

Nedávne skúsenosti nám však naznačili, že možno od toho nie sme ďaleko. Kimi Antonelli odstúpil pre poruchu v Imole, o týždeň neskôr v Monaku najprv odišla batéria Georgeovi Russellovi v kvalifikácii a potom v pretekoch zradil motor Fernanda Alonsa, v Barcelone utrpel poruchu motora Antonelli a v Montreale pre zmenu Alex Albon.

Keďže všetky tieto tímy naplno zbroja pre budúcu sezónu, problémy sa zväčša pripisujú snahe ušetriť zdroje pod rozpočtovým stropom a natiahnuť využitie súčiastok za hranicu ich životnosti. McLarenu ide o oba tituly a podobné riziko si nemôže dovoliť, takže možno preto sa mu poruchy vyhli.

Viac ako sebavedome znie v tejto súvislosti aj boss Mercedesu Toto Wolff. „Naše motory mali od začiatku hybridnej éry cenu zlata a boli veľmi výkonné,“ popýšil sa Rakúšan.

„Toto je posledný rok aktuálneho cyklu pravidiel a všetka pozornosť sa sústreďuje na budúcu sezónu. Hywel Thomas (šéf motorového oddelenia, pozn. red.) so svojím tímom má plne pod kontrolou problémy so spoľahlivosťou, ktoré nás trápia,“ povedal presvedčivo Wolff.

Toto sebavedomie zo strany šéfa Mercedesu skutočne pôsobí dojmom, že v tíme vedia, prečo majú pohonné jednotky vo svojej dvanástej sezóne odrazu také problémy. Williams musel po minuloročných nehodách okresať tohtoročné výdavky, Aston Martin vráža všetko do nového monopostu a Mercedes je na tom veľmi podobne. Stále pritom hovoríme o motoroch, ktoré v posledných rokoch nemali väčšie problémy so spoľahlivosťou.

„Zo štatistického pohľadu sme za celé tie roky mali minimum porúch. Teraz potrebujeme zistiť, čo sa stalo. Neviem, čo vyradilo Alexa Albona, ale som si istý, že to zistíme,“ dodal Wolff.

Súvisiace články

Diskusia