logo F1online.skF1online.sk

Vasseur nechce prezradiť, kedy Ferrari nasadí vylepšenia: Môžem povedať, že sú na ceste

Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 22:04

Ferrari je späť na druhom mieste Pohára konštruktérov, ale s astronomickou stratou na McLaren. Červený tím však tohtoročný vývoj ešte nezabalil. Boss stajne Frédéric Vasseur povedal, že „ešte nenastal čas“, hoci tím prakticky vypadol z bojov o oba tituly. Všetkých nás však veľmi zaujíma, či sa Scuderii s novými dielmi konečne podarí odomknúť potenciál monopostu SF-25.

Ferrari potrebuje dve až tri desatiny k dobru, najmä v kvalifikačnom tempe. Na konci tohto cyklu pravidiel nie je jednoduché dosiahnuť také veľké zisky. Ferrari ukázalo veľmi málo zábleskov skvelej formy, ale v Maranelle skutočne veria, že v tejto sezóne môžu dokázať niečo skvelé.

„Z pohľadu tempa sme na tom viac-menej dobre. Monopost sa oveľa viac trápi v kvalifikácii ako v pretekovom tempe, taká je jednoducho jeho charakteristika. Vlani to bolo podobné, ale v tomto roku sa to ešte prehĺbilo,“ povedal Vasseur pre denník La Stampa, na ktorý odkazuje portál AutoRacer.

„V Džidde sme na pole position stratili tri desatiny, ale v pretekovom tempe sme boli najrýchlejší. V Imole sme boli v sobotu stratení, ale v nedeľu sme sa dokázali prebojovať dopredu. Ak máte na čele štyri top tímy a chcete vyhrať, nemôžete si dovoliť štart z tretieho alebo štvrtého radu,“ skonštatoval Vasseur.

Ak mal šéf Ferrari skrátene opísať monopost SF-25, jednoducho povedal: „Citlivý.“ Následne dodal: „Neviem, či zložitý by bolo to správne slovo. Jednoducho ho ťažko dostávame do správneho okna, v ktorom budú správne fungovať aj pneumatiky. V kvalifikáciách v Imole a Miami sme boli rýchlejší na použitých gumách – niečo také som nikdy nevidel.“

Napraviť tento zložitý problém nepôjde bez vylepšení. Ferrari už zistilo, že najväčším problémom je dizajn zadného zavesenia. Inžinieri pod vedením technického riaditeľa Loica Serru sa to snažia čo najskôr napraviť, ale nové zavesenie nevyviniete a nevyrobíte za deň. Scuderia zároveň sľubuje nasadenie novej podlahy.

Vasseur nechcel byť konkrétny, ale médiá píšu, že novinky prídu medzi víkendmi v Kanade a Británii. Niektorí ich očakávajú už v Montreale, iní v Rakúsku a ďalší v Silverstone.

„Môžem povedať, že na ceste je niekoľko vylepšení. Ešte nenastal čas, aby sme sa sústredili výhradne na rok 2026, aj keď sa k tomu všetci blížime. Nemôžem fanúšikom nič sľúbiť, okrem toho, že pôjdeme na 200 percent a budeme tlačiť na pílu ako šialení, aj keď ani ostatní nespia. Máme však správny prístup,“ povedal presvedčivo boss Scuderie.

Súvisiace články

Diskusia