Ferrari nečakane poskočilo na druhé miesto: Radšej byť druhý ako štvrtý, konštatuje Vasseur

Po Veľkej cene Číny, keď monoposty Ferrari neprešli technickou prehliadkou a boli diskvalifikované, malo Ferrari na konte chudobných päť bodov. Nevýrazné výkony pokračovali, ale napriek tomu sa niekoľko podarených výsledkov a spoľahlivosť Charlesa Leclerca a monopostu Ferrari podieľali na tom, že Scuderia pomaličky dobehla a napokon aj predbehla svojich najbližších súperov v Pohári konštruktérov.
Tri pódiové umiestnenia Charlesa Leclerca, pravidelné dokončovanie pretekov na bodoch s oboma jazdcami a spoľahlivý monopost. Keďže sa druhým a tretím menovaným nemôže pochváliť Mercedes ani Red Bull, Ferrari sa po skončení Veľkej ceny Španielska ocitlo opäť na celkovom druhom mieste, ktoré mu patrilo na konci minulej sezóny.
Samozrejme, nie je to výsledok, ktorý by si Scuderia priala, ale staré príslovie hovorí, že keď neprší, aspoň kvapká. Red Bull sa stále nesmierne trápi s druhým autom a Mercedes začal trpieť záhadnými problémami so spoľahlivosťou. Hovorí sa, že „jednooký medzi slepými je vždy kráľ“, a presne takto sa Ferrari posunulo na celkové druhé miesto.
„Radšej byť druhý ako štvrtý alebo piaty,“ skonštatoval po Veľkej cene Španielska boss talianskeho tímu Frédéric Vasseur. „Úprimne, ak si spomeniete, tak po Číne, kde nás diskvalifikovali, sme na Mercedes a Red Bull strácali 50 alebo 60 bodov. Teraz sme pred nimi.“
„Myslím si, že na posledných štyroch alebo piatich veľkých cenách sme odviedli slušnú prácu. Zároveň si však musíme pamätať, že sme tu, aby sme vyhrávali preteky. Nechceme byť na druhom mieste,“ vyhlásil francúzsky manažér.
„To znamená, že sa musíme sústrediť na McLaren. Nehovorím o boji o titul, ale o rýchlosti. Myslím si, že dnes sme v priebehu prvých štyridsiatich kôl neboli príliš ďaleko,“ dodal Vasseur.
Rýchlosť Ferrari v úvode pretekov vyzerala povzbudivo. Škoda, že tím trochu otáľal s tímovou réžiou. Trvalo to pár kôl a Charles Leclerc tam stratil niekoľko cenných sekúnd a ubral tiež zo životnosti svojich pneumatík. Najväčším problémom Scuderie však bol tretí stint pred výjazdom bezpečnostného vozidla. Z neznámych dôvodov tam monacký pretekár „krvácal“ čas na kolo.
„Celkovo to boli dobré preteky a po Monaku sme opäť na pódiu. Myslím si, že je to pre nás tretí dobrý víkend v rade. V Imole sme sa trápili v kvalifikácii, ale mali sme dobré preteky. Dnes to však bolo náročné. Myslím si, že ako všetci ostatní sme mali problém odlíšiť mäkké pneumatiky od stredne tvrdých. Vyzeralo to, že jediný rozdiel medzi nimi bol farebný pás na boku. Celkovo je to však dobrý výsledok, ďalšie pódium a krok vpred pre celý tím,“ skonštatoval Fred.