DRS na predbiehanie nestačí. Alonsova kreativita zachránila Aston Martin

Radosť pozerať sa na nedeľné predbiehacie manévre Fernanda Alonsa. Réžia priameho prenosu nám pravidelne ukazovala, ako sa domácemu toreádorovi darilo predbiehať súperov na vonkajšej strane dlhej tretej zákruty, z čoho vznikli niektoré z najvzrušujúcejších momentov VC Španielska. Alonso by bol rád, keby so svojím monopostom mohol predbiehať nudne na rovinkách, no na to zatiaľ Aston Martin nemá.
Alonso mal našliapnuté na body už v Monaku, ale pre poruchu pohonnej jednotky musel odstúpiť podobne ako v Barcelone Kimi Antonelli. Na domácej pôde mu však tento reparát vyšiel. Aj bez penalizácie pre Maxa Verstappena by si odniesol bod za desiatu priečku.
Konečne prelomil kliatbu a zabezpečil, že v roku 2025 nezostane bez bodu. Niečo také sa mu v kariére stalo len raz, keď vo svojej debutovej sezóne 2001 pretekal za Minardi. “Samozrejme, body ma tešia. Deviate miesto znamená dva body do šampionátu. Konečne sa na ďalší štvrtok vyhnem otázke, či to príde už cez ten víkend,” pousmial sa Fernando Alonso, ktorého opakujúce sa otázky o jeho bodových suchotách začínali unavovať. “Od týchto pretekov som však asi očakával trochu viac.”
Španielovi vôbec nepomohol výlet do štrku v úvode pretekov. Svoje auto zachránil pred tým, aby sa zahrabalo, a pred vlastnými fanúšikmi pokračoval v ceste za vysnívanými bodmi. Aby sa do elitnej desiatky dostal, musel viacerých súperov predbehnúť, čo nebola vôbec hračka.
“Mali sme vysokú degradáciu na ľavej prednej pneumatike. Po siedmich kolách stintu bola hotová,” poznamenal dvojnásobný šampión. Ľavá predná pneumatika je pritom veľmi dôležitá v posledných troch zákrutách pred cieľovou rovinkou s DRS.
“A okrem toho nám chýbala dobrá maximálka. Na rovinkách sme strácali veľa času,” poukázal na ďalší problém monopostu AMR25, ktorý sa neobjavil prvýkrát. “Ani jeden predbiehací manéver som nespravil s DRS. Všetky som upiekol na vonkajšku tretej zákruty, čo nie je štandardné miesto na predbiehanie, ale musel som vymýšľať takéto manévre.”
“Aj v Imole som predbiehal na výjazde zo siedmej zákruty, kde som v posledných troch kolách spečatil tri predbiehacie manévre. Musíme túto situáciu vyriešiť a začať predbiehať na rovinkách s DRS ako všetci ostatní,” uvedomuje si Alonso. Aston Martin si týmto zbytočne komplikuje život.
— RacingPrix (@racing_prix) June 1, 2025
Britský tím sa bude musieť vrátiť na začiatok víkendu a preskúmať, či sa pri nastavovaní monopostu rozhodoval správne. “V sobotu sme pomerne konkurencieschopní, ale v nedeľu robíme kroky vzad. Dnes som spokojný s bodmi, to určite. Na konci prišiel safety car a všetko bolo dobre načasované, ale musíme sa vrátiť k štvrtku a prejsť si víkend ešte raz.”
“Na aute potrebujeme niečo zmeniť, aby bolo viac nastavené na nedeľu ako na sobotu,” pokračoval Alonso. “Je fajn uvoľniť ten tlak na pleciach každého člena tímu. Pokúsime sa konzistentne dostávať do Q3. Tretíkrát po sebe sme boli v Q3 a máme prvé body. Ak na tom budeme stavať a konzistentne sa budeme umiestňovať v prvej desiatke, a to v sobotu aj v nedeľu, tak to všetkým pomôže.”
Alonso však svojimi dvoma bodmi nezachránil Aston Martin pred stratou ôsmeho miesta v Pohári konštruktérov. Nico Hülkenberg totiž trafil jackpot. “Sauber získal množstvo bodov. Teraz je nutné, aby sme každý víkend alebo každý druhý víkend zbierali body. Musíme sa dostať na tento level.”