logo F1online.skF1online.sk

Leclerc pripisuje pódium sobotnej stratégii: Čerstvé softy boli zásadné

Charles Leclerc a Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 6. 2025

Po sobote sme sa pýtali, či sa Ferrari oplatilo obetovať pozíciu na štarte v prospech čerstvej sady mäkkých pneumatík. Charles Leclerc na to po pretekoch odpovedal, že áno. V prvom stinte mali všetci naokolo obuté použité mäkké gumy, kým on mal čerstvé. To bol podľa jeho slov zásadný obrat vo vývoji jeho pretekov.

Monacký pretekár opäť prevýšil svojho tímového kolegu. Ako sa ukázalo, pretekové tempo jeho Ferrari nebolo také skvelé ako napríklad v Imole, ale Charles urobil so svojím tímom opäť všetko správne. S pomocou nepredvídateľných okolností dostal Ferrari na pódium a nepochybne maximalizoval potenciál svojho monopostu.

„Myslím si, že áno,“ odpovedal Leclerc na otázku, či nedeľné pódium „stvorila“ sobotná kvalifikačná stratégia. „V prvom stinte som bol strašne silný a podľa mňa som bol strašne silný preto, že sme mali sadu pneumatík, ktorú som v sobotu nevyužil. Na live timingu to možno vyzeralo, že bola použitá, ale ja som na nej absolvoval len prípravné kolo, takže to boli v podstate čerstvé gumy. Presne tieto pneumatiky som mohol použiť v závere Q3, ale rozhodol som sa, že to neurobím. To podľa mňa bola zásadná skutočnosť.“

„Tretí stint na stredne tvrdých pneumatikách však bol horší, než som očakával. Štvrté miesto by podľa mňa dnes bolo možné,“ pokračoval monacký pretekár, ktorý nakoniec skončil na pódiu, pretože mu do karát zahral výjazd bezpečnostného vozidla. „Našťastie na konci pretekov vyšiel na trať safety car. V Imole sme naň mali smolu, dnes sme mali šťastie. Som šťastný, že som to dotiahol až na pódium.“

V celom zmätku záverečného reštartu trochu zaniklo, že Charles mal v treťom stinte a pred výjazdom safety caru absolútne príšerné tempo. Napokon ho to nemuselo mrzieť. Jednak mal dostatočný náskok, ale tiež prišla neplánovaná výmena pneumatík. Treba však povedať, že aj po reštarte strácal hromadu času.

V závere sa jazdilo len na šesť kôl a Leclerc pomerne rýchlo prekonal Verstappena, ale napriek tomu stratil v cieli na McLareny desať sekúnd, čo len potvrdzuje prevahu stajne z Wokingu. „Poznáme naše obmedzenia a tie sa medzi prvým a posledným stintom oveľa ťažšie manažovali. Preto sme stratili obrovské množstvo času v porovnaní s prvým stintom. Musíme to pochopiť, ale ja už mám vysvetlenie. Samozrejme, nechcem hovoriť o detailoch, ale som si celkom istý, že viem, odkiaľ to prišlo,“ povedal optimisticky Leclerc.

„Nečakal som to a bolo to niečo nové. Musíme nájsť riešenie, čo nie je zaručené, ale som rád, že vieme, odkiaľ sa to vzalo,“ dodal monacký pretekár.

Súvisiace články

Diskusia