Druhý tréning na VC Španielska: Piastri nadviazal na Norrisa tromi fialovými sektormi

McLaren je rovnako ako v prvom tréningu opäť na čele výsledkovej listiny. Tentoraz však najrýchlejší čas nepatril Landovi Norrisovi, ale jeho tímovému kolegovi Oscarovi Piastrimu. Austrálčan zajazdil tri fialové sektory, ktoré do skončenia programu nik nedokázal prekonať, a vyjazdil si náskok takmer troch desatín.
Papájové monoposty pokračujú vo svojej zbesilej jazde. Oscar Piastri sa v kvalifikačnej simulácii ukázal v najlepšom svetle, keď aj druhému Georgeovi Russellovi nadelil 0,286 sekundy. Britská stajňa mala nad Mercedesom navrch najmä v prvom sektore, v ktorom bol Piastri o dve desatiny rýchlejší.
Max Verstappen a Lando Norris v pomyselnom druhom rade zajazdili identický čas 1:13,070. Holanďan je vo výsledkovej listine vyššie, pretože svoje kolo dokončil skôr. V treťom sektore zajazdila táto dvojica takmer rovnaký čas, v prvom sektore mal mierne navrch Lando Norris, no v prostrednej časti trate sa pozície vymenili.
Charles Leclerc stratil rovných päť desatín sekundy a patrí mu piata priečka pred Kimim Antonellim, ktorý už v úvode tréningu hlásil, že má z vyváženia monopostu oveľa lepší pocit ako v prvom tréningu. Aston Martinu sa podarilo vyriešiť problémy s pohonnou jednotkou na aute Fernanda Alonsa a Španiel si vyjazdil siedme miesto.
Do prvej desiatky sa dostali ešte Pierre Gasly a obaja piloti Racing Bulls Isack Hadjar a Liam Lawson. Až za nimi evidujeme Lewisa Hamiltona. Pilot Ferrari po svojej kvalifikačnej simulácii vyhlásil, že auto je neovládateľné.
Podobne nespokojný bol aj Júki Cunoda. Jeho monopost RB21 nemal vôbec žiaden grip a šmýkal sa na oboch nápravách, čo Japonec označil za “šialené”. Aj z tohto dôvodu mu patrí až trinásta priečka.
Aj tento tréning prebiehal veľmi pokojne a bez prerušenia. V úvode mal menšie problémy len Ollie Bearman, ktorý dostal hodiny po tom, čo ľavými kolesami vyšiel na zaprášenú časť za bielou čiarou. Po výlete do štrku jeho monopost strávil niekoľko minút v opatere mechanikov. Dosť práce mali aj mechanici Lanca Strolla, ktorý sa sťažoval na správanie auta.

2. tréning - VC Španielska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:12,760 | 28 | ||
2. | Mercedes | 1:13,046 | +0,286 | 32 | |
3. | Red Bull | 1:13,070 | +0,310 | 30 | |
4. | McLaren | 1:13,070 | +0,310 | 31 | |
5. | Ferrari | 1:13,260 | +0,500 | 33 | |
6. | Mercedes | 1:13,298 | +0,538 | 31 | |
7. | Aston Martin | 1:13,301 | +0,541 | 28 | |
8. | Alpine | 1:13,385 | +0,625 | 30 | |
9. | Racing Bulls | 1:13,400 | +0,640 | 29 | |
10. | Racing Bulls | 1:13,494 | +0,734 | 29 | |
11. | Ferrari | 1:13,533 | +0,773 | 29 | |
12. | Stake | 1:13,592 | +0,832 | 30 | |
13. | Red Bull | 1:13,683 | +0,923 | 31 | |
14. | Williams | 1:13,721 | +0,961 | 34 | |
15. | Williams | 1:13,839 | +1,079 | 32 | |
16. | Aston Martin | 1:13,839 | +1,079 | 17 | |
17. | Stake | 1:13,959 | +1,199 | 27 | |
18. | Haas | 1:14,005 | +1,245 | 30 | |
19. | Haas | 1:14,126 | +1,366 | 20 | |
20. | Alpine | 1:14,303 | +1,543 | 31 |
- Značky
- VC Španielska 2025