logo F1online.skF1online.sk

V Red Bulle si skutočne mysleli, že direktíva im pomôže: Vytriezveli sme, priznal Marko

Predné krídlo Red Bullu v garáži
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 6. 2025

Tím Red Bull prostredníctvom svojich zástupcov v priebehu tejto sezóny niekoľkokrát zopakoval, že nová technická direktíva môže zamiešať poradím v celkovom hodnotení. Samozrejme, neboli jediní, ktorí so zmenami spojili svoje nádeje, ale tie v Španielsku tleli prikrátko. Ako sa ukázalo, McLaren to ani trochu neovplyvnilo.

Od januára mali inžinieri dostatok času a mohli prispôsobiť svoje návrhy. Už vo voľných tréningoch začali na internete kolovať zábery monopostu MCL39, na ktorých sa predné krídlo McLarenu ohýbalo ako doteraz. Možno spočíva trik v niečom inom alebo už vo Wokingu našli recept na nové obmedzenia, v každom prípade, nová technická direktíva nepriniesla zmenu rozloženia síl.

Počas španielskeho víkendu museli v Red Bulle prehltnúť nejednu horkú pilulku. Okolnosti sprevádzajúce incident medzi Maxom Verstappenom a Georgeom Russellom boli „len“ jednou z nich. „Celý víkend bol pre nás vytriezvením,“ priznal pre ServusTV Helmut Marko.

„Dúfali sme, že nové pravidlá – testovanie ohybnosti predných krídel len do desiatich milimetrov – prinesú citeľné zlepšenie. Realita je však taká, že naše auto je príliš pomalé. Strácali sme tri desatiny a presne rovnakú stratu sme mali aj na začiatku sezóny,“ pokračoval poradca Red Bullu v pochmúrnom konštatovaní.

„To znamená, že všetko, čo sme medzičasom priniesli, nezmenilo našu stratu alebo McLaren jednoducho pokračoval vo vývoji – len úspešnejšie. Všetci sme si mysleli, že sme na rovnakej úrovni. Celý víkend bol jedno veľké sklamanie pre Maxa a pre nás všetkých, pretože sme opäť videli, že McLaren bol jednoznačne lepší,“ dodal Marko.

V tejto chvíli aj samotný tím priznáva, že s titulovými šancami to nevyzerá dobre. Max Verstappen to tvrdil celú sezónu, Christian Horner to odmietal priznať, ale so zväčšujúcou sa bodovou i časovou stratou musia v Red Bulle čeliť tvrdej realite. „Musím otvorene priznať, že nie sme dostatočne rýchli na boj o titul. Max stále tlačí až úplne na hranu. To je naša jediná šanca. Môžete vidieť, že aj Júki Cunoda sa teraz trápi ako všetci jeho predchodcovia. Len Max sa s týmto autom dokáže popasovať,“ priznal Marko.

Ešte nedávno to pritom nevyzeralo najhoršie. Po triumfe v Imole obnovil Max svoje titulové šance a nie príliš úspešný víkend Oscara Piastriho v Monaku vyrovnal nádeje troch titulových ašpirantov. V Barcelone však jeden z nich výrazne stratil.

„Náš monopost má teraz širšie pracovné okno. Keď si všetko sadne, sme rovnako rýchli ako McLaren. Problém je, že sa to podarí iba každú tretiu alebo štvrtú veľkú cenu, zatiaľ čo McLaren je vždy konkurencieschopný,“ pokračoval poradca Red Bullu.

„Ak sa nám tieto slabiny nepodarí čoskoro vyriešiť, naša strata bude predstavovať vážny problém. Tuším, že momentálne je to 49 bodov, ale niečo podobné sme zažili so Sebastianom Vettelom v roku 2013 (v skutočnosti to bolo v roku 2012, pozn. red.). Ak sa nemýlim, vtedy sme boli o 47 bodov za Alonsom, ale dokázali sme to otočiť. Nevzdávame sa, ale bude to náročné,“ dodal Marko.

Súvisiace články

Diskusia