logo F1online.skF1online.sk

Russell si myslí, že s Verstappenom by sa mal niekto porozprávať: Dávame do stávky životy

George Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 14:02

Incident medzi Georgeom Russellom a Maxom Verstappenom rezonuje aj dlho po skončení Veľkej ceny Španielska. Britský pretekár má za sebou ďalšiu epizódku svojej rivality so štvornásobným majstrom sveta a podľa mnohých práve prítomnosť pilota Mercedesu pôsobila na Verstappenove nervy ako červené súkno na býka.

Verstappen nebol po pretekoch veľmi zhovorčivý, menil tému a nepoprel, že by do Russella vrazil úmyselne. Až na druhý deň prostredníctvom sociálnych sietí odkázal, že nedeľný incident sa „nemal stať“. Helmut Marko následne vystúpil v rakúskej televízii, v ktorej celkom trefne povedal, že „dostať z Maxa priznanie nie je jednoduché“.

Aj keď sa Verstappen neospravedlnil explicitne, stále to bolo viac, než sa od neho očakávalo po vlne kritiky. Tej sa neštítil ani George Russell. „Jednoducho som pocítil náraz. Neviem, prečo to urobil, alebo čo si myslel. Som rád, že som mohol pokračovať, aj keď auto bolo poškodené,“ povedal pilot Mercedesu.

„On takto preteká. Ja som bol piaty, on štvrtý, ja som skončil štvrtý, on desiaty. Som len rád, že som dokončil preteky. Naozaj neviem, čo si myslel, ale pripravil seba a svoj tím o hromadu bodov. Niekto by sa s ním naozaj mal porozprávať,“ dodal Russell.

Toho sa viackrát opýtali, či to Verstappen podľa jeho názoru urobil úmyselne. Avšak podobne ako sa Max neospravedlnil priamo, ani George nepovedal priamo, že v tom určite bol úmysel, iba že z toho mal „taký pocit“. Dal však jasne najavo, čo si o tom myslí.

„Niečo také som videl veľakrát na počítači alebo na iRacing-u, ale nikdy som to nevidel vo Formule 1. Je to trochu škoda, pretože Max je jeden z najlepších jazdcov na svete, ale takýmito manévrami sa zhadzuje a sú absolútne zbytočné. Mrzí ma to aj za všetky deti, ktoré sa chcú stať pilotmi Formuly 1,“ povedal Russell.

Bezpečnosť je hlavný dôvod, prečo by sa takéto počiny mali prísne trestať. Samozrejme, je to klišé a George nezabudol ani na túto tému, ale keď Max Mosley nastupoval v 90. rokoch na post prezidenta FIA, skutočne sa obával, že ak do seba budú piloti úmyselne vrážať – ako napríklad Prost so Sennom –, jedného dňa skončí jazdec na tribúne a spôsobí podobnú katastrofu ako v Le Mans v roku 1955, ktorá takmer viedla k plošnému zákazu automobilových pretekov.

Bezpečnosť bola zároveň dôvod, prečo Sebastian Vettel v Baku v roku 2017 dostal trest desať sekúnd stop and go, pritom k tomuto incidentu došlo v oveľa nižšej rýchlosti ako minulý víkend v Španielsku. „Nemôžete úmyselne vrážať do súperov,“ pripomína Russell. „Dávame do stávky naše životy. Máme šťastie, že autá sú v súčasnosti také bezpečné, ale nemali by sme to považovať za samozrejmosť.“

Súvisiace články

Diskusia