Dlhoročný komisár Warwick obhajuje trest pre Verstappena: Komisári rozhodli správne

Veľká cena Španielska vyvolala ďalšiu vlnu obrovských diskusií na margo správania Maxa Verstappena na trati, najmä v nervovo vypätých situáciách. Holandského pretekára by malo najviac mrzieť, že posledným excesom výrazne oslabil svoje šance na udržanie sa v titulovom boji, aj keď podľa jeho slov žiadny nevedie. V každom prípade, jeho manéver na Georgea Russella vyvolal oveľa akademickejšiu otázku ohľadne výšky trestu.
Bol desaťsekundový trest dostatočný, alebo nie? V podobných prípadoch väčšinou diskutujeme, či bol trest oprávnený, teraz však hovoríme hlavne o výške, keďže o oprávnenosti sa neviedli dlhé diskusie a expresné rozhodnutie komisárov to potvrdilo. Navyše, aj sám Max Verstappen neskôr priznal, že sa „to nemalo stať“.
Pre mnohých však bol desaťsekundový trest príliš mierny. Nico Rosberg volal po čiernej vlajke a diskvalifikácii, Johnny Herbert, ktorý je navyše bývalý komisár, tento názor zdieľal. Nesúhlasil však ďalší ostrieľaný a skúsený pretekár a stále aktívny komisár Derek Warwick. Ten sa zastal svojich kolegov komisárov.
„Tím ho požiadal, aby vrátil pozíciu, ale jemu sa to nezdalo správne. To viedlo ku kolízii. Myslím si, že keď ste pretekár a ste zvyknutý vyhrávať ako Max, je to veľmi ťažké, keď vám veci nejdú naproti. Na papieri to vyzeralo, že s tromi zastávkami mohol vyhrať. Všetci vieme, že Max je víťaz,“ povedal Warwick pre Plejmo, na ktorý odkazuje RacingNews365.com.
„Mal to Russellovi urobiť? V žiadnom prípade. Dostal za to trest? Áno, dostal desať sekúnd a tri trestné body, takže je jeden bod od zákazu štartu. Ľudia argumentujú, že mal dostať 10 sekúnd stop and go ako Vettel v Baku. On však úmyselne zatočil do Lewisa, zatiaľ čo v Maxovom prípade, ak sa pozriete na video, podľa mňa to vyzerá, že sa ponoril pred Georgea, ale potom zatočil dovnútra zákruty. Mal však takú rýchlosť, že doňho vrazil,“ myslí si Warwick.
Ten v rozhovore niekoľkokrát zopakoval, že Verstappena v žiadnom prípade neobhajuje. Podľa jeho názoru však nešlo o úmyselné vrazenie do súpera ani snahu vyradiť ho z pretekov. „Neschvaľujem to. Nehovorím, že to bolo správne. Je to absolútne nesprávne a FIA mu celkom správne udelila trest,“ vyhlásil dlhoročný komisár.
„Mal byť prísnejší? Myslím si, že zvolili približne správnu penalizáciu. Aj keď veľa ľudí hovorí, že mal dostať zákaz štartu ako výstrahu pre mladých jazdcov na motokárach – a pravdepodobne na tom niečo bude –, ale ja mám pocit, že zvolili celkom správnu výšku. Musíte sa pozerať na každý jednotlivý incident osobitne. Myslím si, že to bolo veľmi sporné, ale niečo také nechcem vidieť,“ dodal Warwick.