logo F1online.skF1online.sk

Verstappen: Môžete nariadiť aj desať zastávok, tu predbehnete akurát Formulu 2

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 18:06

Nádej je nebezpečná, nádej môže človeka priviesť k šialenstvu, povedali by Stephen King alebo postava Reda vo filme Vykúpenie z väznice Shawshank. Keď do Formuly 1 príde niečo nové, obvykle to sprevádza nadšenie, ale zároveň sa zabúda, aké pragmatické sú tímy Formuly 1. Tie súťažia pre peniaze, nie pre potešenie nás fanúšikov. Ako po tohtoročnej VC Monaka povedal aj Max Verstappen, tieto preteky nás vracajú k charakteru okruhu v Monaku a veľkosti dnešných monopostov.

Dve zastávky nič nezmenili. Tímy v strede poľa nevideli túto zmenu pravidiel ako príležitosť na útok smerom dopredu, ale ako cestu k „zabetónovaniu“ svojich pozícií. Keď Lawson začal pracovať pre Hadjara, Williamsy nemali na výber a urobili to isté.

Niečo vyskúšal aj Max Verstappen, ktorý sa vpredu pokúsil spomaliť Landa Norrisa a buď zvýšiť šance Charlesovi Leclercovi, alebo šance na safety car či červené vlajky. Nič z toho nevyšlo, takže po pretekoch novinárov zaujímala najmä odpoveď na otázku, ako je možné, že to nefungovalo. „Na tejto trati sa nedá pretekať za žiadnych okolností. Nezáleží, čo urobíte, či nariadite jednu povinnú zastávku, alebo desať,“ skonštatoval Verstappen pre televíziu Sky.

„Pozrite sa na záver pretekov. Bol som na čele a moje pneumatiky boli po smrti, ale aj tak ma nedokázali predbehnúť. Myslím si, že v dnešnej dobe môžete s Formulou 1 na tejto trati predbehnúť len Formulu 2,“ vyhlásil Max.

V podstate jediným pozitívom bolo, že F1 vyšla zo svojej komfortnej zóny – tento šport bol za čias Bernieho Ecclestona známy absolútnou skostnatenosťou – a vyskúšala experiment, aj keď to nevyšlo. „Samozrejme, to chápem, ale podľa mňa to nefungovalo,“ skonštatoval Verstappen.

A čo by mohlo fungovať? Čo tak povinnosť zastaviť v určitom časovom okne? „Potom môžeme začať hrať Mario Kart, nainštalovať niečo na autá, možno hádzať na trať banány a vytvoriť klzký povrch?“ hovorí s ironickým smiechom Max.

Ten sa v nedeľu taktiež pokúsil o drobný trik, keď v záverečných kolách spomalil celé pole a snažil sa ísť naproti šťastene. Tá však dnes nebola naklonená ani jemu, ani fanúšikom vzrušujúceho motoršportu. „Nemal som čo stratiť. Za mnou bola veľká medzera. Také je Monako, kvalifikácia je tu veľmi dôležitá a ak sa nič nepredvídateľné nestane, obvykle sa neposuniete dopredu. Presne to sa dnes stalo,“ povedal Verstappen.

„Úprimne, nemyslím si, že sme dnes mali tempo na chlapcov vpredu. Keď som sa ich snažil udržať, moje pneumatiky sa príliš opotrebovávali a drobili. Štvrté miesto bolo naše maximum,“ skonštatoval Max.

Cunoda: Musím sa lepšie kvalifikovať

Neviditeľné preteky má za sebou jeho tímový kolega Júki Cunoda, ktorý prišiel do cieľa až sedemnásty. Doplatil pritom nielen na tímovú hru Williamsov pred sebou, ale tiež kolíziu s Pierrom Gaslym, ktorá išla na vrub francúzskeho pretekára.

„Áno, cítil som náraz, ale neviem, či som mal poškodené auto, pretože pocit bol v pohode. Ako som očakával, tímy hrali strategické hry. Ak štartujete z dvanásteho miesta, nemôžete toho veľa urobiť. Musím sa lepšie kvalifikovať,“ povedal po pretekoch Cunoda, ktorému preteky v Monaku nepomohli na rastúcej frustrácii.

Jediným mikroskopickým pozitívom je aspoň skutočnosť, že Júki v nedeľu nič nepokazil. V Monaku mu v podstate stačilo, aby sa kvalifikoval pred Williamsami a Racing Bulls, ktoré hrali ultimátnu tímovú hru, na čo mal techniku, ale nedokázal to. Za nehodu s Gaslym nemohol ani za následnú zápchu za Sainzom a neskôr Albonom. „Nie som si istý, či som po náraze stratil nejakú výkonnosť. Nebolo to skvelé, ale aspoň som dokázal dokončiť, takže to našťastie nebolo nič veľké,“ dodal Cunoda.

Súvisiace články

Diskusia