AMuS: Prestup Hadjara do Red Bullu je verejným tajomstvom. Isté to nemá ani Lawson


Na formulovej prestupovej šachovnici je stále potrebné urobiť niekoľko ťahov. Trh s jazdcami zostáva sterilný aj v druhej polovici septembra. Všetko bolo v tomto roku nastavené tak, že sa neočakávali žiadne veľké zmeny, ale niektoré otázniky zostali visieť.
Mercedes stále oficiálne neoznámil predĺženie spolupráce s Georgeom Russellom a Kimim Antonellim. Ani Red Bull sa zatiaľ nevyjadril, aké bude jazdecké zloženie v dvoch tímoch vo vlastníctve výrobcu energetických nápojov.
V tomto roku sa na prestupovom trhu udiali v podstate len dve udalosti. Alpine vymenil Jacka Doohana a dal šancu Francovi Colapintovi, ktorého budúcnosť zostáva stále otázna, a nový tím Cadillac oznámil Sergia Péreza a Valtteriho Bottasa ako svoju historicky prvú jazdeckú dvojicu.
Na rozhodnutia Mercedesu a Red Bullu stále čakáme. Vieme, že Russell a Antonelli zostanú na svojich miestach, ale vyjednávanie o podmienkach nových zmlúv sa zjavne naťahuje. Red Bull rozhodnutie odkladá. Máme však dostatok indícií a renomované zdroje nám ako obvykle s predstihom prezrádzajú, čo sa bude diať.
„Je verejným tajomstvom, že Isack Hadjar sa v budúcej sezóne presunie do Red Bullu ako nový tímový kolega Maxa Verstappena,“ napísal vo svojom článku nemecký magazín Auto Motor und Sport. Hovorí sa o tom už hodnú chvíľu a zdá sa, že AMuS je pomerne presvedčený. Rovnako presvedčivo hodnotia Nemci aj osud ďalšieho mladíka v kádri Red Bullu.
„Prakticky obsadená je aj jedna zo sedačiek v béčkovom tíme. V Red Bulle chcú dať šancu Arvidovi Lindbladovi, aby ukázal svoje kvality vo Formule 1. Osemnásťročný Brit so švédskymi koreňmi momentálne vo svojej nováčikovskej sezóne vo Formule 2 figuruje na siedmom mieste priebežného poradia. Svoj talent pravidelne potvrdzuje kvalitnými výkonmi,“ uviedol AMuS.
To by znamenalo, že na odchode je možno aj Liam Lawson, ktorý sa pred novinármi nijak netají tým, že nevie, aká bude jeho budúcnosť. Podľa AMuS-u si to o posledné voľné miesto v Racing Bulls rozdajú Cunoda a Lawson, pričom Helmut Marko a spol. sa s rozhodnutím nebudú ponáhľať.
„Na Cunodovo šťastie sa jeho konkurent Lawson v Racing Bulls nepresadil podľa očakávaní. Po preradení z hlavného tímu nazbieral Novozélanďan len 20 bodov, čím výrazne zaostal za Hadjarom, ktorý ich získal 38. Vzhľadom na Lawsonove väčšie skúsenosti by sa dalo čakať, že v internom súboji s nováčikom Hadjarom nebude tak výrazne zaostávať,“ pripomína AMuS.
Pri rozhodovaní nebudú hrať rolu len športové argumenty. Podľa nemeckého magazínu hovorí v prospech Júkiho fanúšikovská základňa a silný japonský trh, zatiaľ čo Lawson sa považuje za jazdca s väčším potenciálom, keďže do tejto chvíle odjazdil len 27 veľkých cien. „Z vedenia Red Bullu zaznieva, že s rozhodnutím ohľadom jazdeckého zloženia pre sezónu 2026 si chcú dať načas,“ píše Auto Motor und Sport.
„Pri čítaní medzi riadkami z vyjadrení zasvätených usudzujeme, že Cunoda má momentálne mierne navrch. Obaja jazdci by však mali na nadchádzajúcich zámorských podujatiach pripojiť presvedčivé argumenty k svojej obhajobe. Porazenému hrozí odchod z Formuly 1. Jedinou možnou únikovou cestou by mohol byť tím Alpine. Ak by sa Verstappen predsa len rozhodol odísť, v Red Bulle sa možno opäť otvoria dvere už v roku 2027,“ poznamenal AMuS.