logo F1online.skF1online.sk

V Red Bulle vládne relatívna spokojnosť: Vyzeralo to lepšie než vlani, hovorí Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 19:43

Štvrté miesto Maxa Verstappena v prvom tréningu a šieste v druhom možno neposúvajú hranice možného, ale v Red Bulle boli so svojím piatkovým výkonom celkom spokojní. Tím sa tu vlani nesmierne trápil a aj keď holandský pretekár v tomto roku nevymaľoval časomieru dofialova, po skončení prvého dňa v Monze vyjadril spokojnosť.

Vlani v Taliansku vrcholilo trápenie Red Bullu. Ani Max Verstappen už nedokázal z monopostu vyžmýkať to, čo v prvej polovici sezóny a do cieľa prišiel s takmer 40-sekundovou stratou na Charlesa Leclerca. V tomto roku, aspoň podľa prvého dňa na trati, to podľa holandského pretekára vyzerá o niečo pozitívnejšie.

„Bol to slušný deň. Vlani sme tu zažili veľmi náročný víkend a podľa mňa vyzeráme byť v tomto roku oveľa konkurencieschopnejší. Aj s autom som bol spokojný,“ povedal po piatku Max Verstappen. „Nebolo to jednoduché v tom zmysle, že sme mali jazdcov mimo trate a asfalt pokrýval štrk, ale celkovo to pre nás bol celkom slušný piatok.“

V jednom prípade sa riaditeľstvo pretekov rozhodlo pre štrk na trati vyvesiť červené vlajky, ale keď sa neskôr stalo niečo podobné, nechali tréning plynulo pokračovať. „Myslím si, že keby sa to stalo v kvalifikácii, tak ju zastavia a vyvesia červené vlajky,“ hovorí Max.

„V pretekoch by to však bolo zložité. Počas mojich pretekových simulácií sa mi stalo, že niekto vyšiel mimo trate a ja som bol hneď za ním. Úprimne, bolo to ako jazdiť na slikoch po mokrej trati. Takmer som vyletel, pretože na trati bolo množstvo štrku. V takej situácii nie je ľahké udržať auto pod kontrolou,“ dodal Verstappen.

Súdiac podľa vyjadrení zástupcov Red Bullu a výkonov Isacka Hadjara sa domnievame, že Júkimu Cunodovi začína boj o holý formulový život. Japonský pretekár si už nemôže dovoliť žiadne chyby a žiadne bezbodové víkendy. Aj keď si monopost Racing Bulls začína získavať povesť stroja, ktorý by dokonca mohol byť rýchlejší než Red Bull, v Salzburgu si niečo také nikdy nepripustia.

Júki musí zabrať a ideálne potrebuje začať už v Taliansku. „Dnešok bol trochu ako na horskej dráhe, ale podľa mňa sme náš deň zakončili celkom pozitívne. Kvalifikačné simulácie v druhom tréningu vyzerali pozitívne a mali sme veľmi dobré tempo. Popravde, musíme zistiť, prečo sa to stalo, pretože som neočakával taký nárast priľnavosti na mäkkých pneumatikách. Musíme pochopiť, ako k tomu došlo,“ povedal po piatku Cunoda.

„Musíme tiež pokračovať v hľadaní výkonnosti v pretekových simuláciách a vyvážiť výkonnosť medzi jazdou na jedno kolo a pretekovými simuláciami. V pretekových simuláciách sme trochu pozadu, takže na to sa musíme sústrediť,“ dodal japonský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia