Autoracer: Ferrari zmrazilo nasadenie vylepšení aerodynamiky a čaká na upravené zavesenie


Ferrari vstúpilo do tejto sezóny s najvyššími ambíciami. Červený tím mal výbornú druhú polovicu minulej sezóny, privítal vo svojich radoch Lewisa Hamiltona a predstavil výrazne pozmenený monopost. Všetko bolo pripravené, ale veľmi rýchlo sa zistilo, že nové auto má problémy.
Dojem z katastrofickej kvalifikácie na domácej pôde aspoň trochu napravili vydarené preteky a kvalitné pretekové tempo. Kým sa ozývajú hlasy, že Scuderii ušiel vlak a namiesto „leštenia hovna“ je čas, aby sa sústredili na nové pravidlá, inžinieri v Maranelle zúfalo hľadajú riešenia, ktoré pomôžu odomknúť potenciál monopostu SF-25.
Po víkende v Imole informoval denník Corriere della Sera, že nové zadné zavesenie sa už testuje vo veternom tuneli a pripravené by malo byť začiatkom júla. Informácie zo svojich interných zdrojov zverejnil aj taliansky portál Autoracer. „Je očividné, že výkonnosť SF-25 až príliš závisí od kompromisov, ktoré Ferrari musí robiť v súvislosti so svetlou výškou monopostu a nastavením tuhosti. To sčasti vysvetľuje aj výrazné výkonnostné rozdiely medzi sobotou a nedeľou,“ uviedli Taliani.
„Kompromisy závisia od charakteru okruhu. Na tratiach, kde rozhoduje predná časť monopostu, má SF-25 výhodu, čo potvrdil aj Charles Leclerc. Nie náhodou bolo Ferrari dobré v Džidde aj Imole,“ píše Autoracer.
Väčšie problémy vraj nastávajú, keď je nutné voliť kompromis medzi pomalými a rýchlymi časťami okruhu, čo sa ukázalo v Miami. Riešením má byť nové zadné zavesenie, ktorého nasadenie si však vyžiada ďalšie kompromisy. „Tohtoročný projekt má viacero problémov, ale nejde o nevydarený monopost, aj preto si v Maranelle myslia, že SF-25 netreba zavrhnúť,“ uvádza taliansky portál, ktorý otvorene prehlásil, že boj o titul je stratený a Scuderia sa snaží len o záchranu vlastnej cti.
Nový technický riaditeľ Loic Serra sa mal po Austrálii sústrediť výhradne na nový monopost. Jeho tím však musí zapracovať na zmenách, aby mohol vyťažiť plný potenciál monopostu. „Riešením je evolúcia zadného zavesenia, nie vývoj úplne nového, ktoré rozšíri pracovné okno. Niečo podobné sa robilo už minulý rok v polovici sezóny, hoci v menej výraznej podobe,“ píše Autoracer.
„Ide o aktualizáciu, ktorá už prešla dynamickými skúškami v Maranelle – t. j. najdôležitejšou fázou – a mala by odomknúť viac potenciálu než prosté zmeny aerodynamiky. Súčasná generácia monopostov je známa svojimi aerodynamickými obmedzeniami, ale pre monopost SF-25 to platí dvojnásobne. Preto v Maranelle zmenili harmonogram nasadzovania aerodynamických vylepšení – všetky sa odložili na neskôr – a zamerali sa na mechanické zmeny, s ktorými pôvodne vôbec nepočítali,“ dodal Autoracer.
- Značky
- Ferrari