Corriere: Nové zavesenie Ferrari je už vo veternom tuneli


Ferrari je v nezávideniahodnej situácii. Na majstrovský boj nemá dostatočnú rýchlosť, no ani zanechať tohtoročný vývoj a presmerovať všetky zdroje na sezónu 2026 si nemôže dovoliť. Taliansky tím tak pokračuje v odomykaní potenciálu tohtoročného auta. Jeden dôležitý výsledok vývoja má mať premiéru na začiatku júla.
Keby sa v sobotu na VC Emilia Romagna Charles Leclerc a Lewis Hamilton kvalifikovali v monoposte z roku 2024, boli by o polovicu sekundy rýchlejší. Tento obrovský prepad je ťažké vysvetliť len jazdeckými chybami či nesprávnou prípravou pneumatík, keď sa týka oboch jazdcov Scuderie.
Ako bolo už viackrát spomenuté, kameňom úrazu má byť najmä zadné zavesenie, ktoré brzdí rozlet talianskeho tímu najmä v nenávidených pomalých zákrutách a na obrubníkoch, zatiaľ čo McLaren si ich — odľahčene povedané — ani nevšimne.
“Medzi najdôležitejšími a najviac očakávanými sú upravené zadné závesy. Za sebou majú testy na dynamometroch a teraz sú preverované vo veternom tuneli, pričom zmena sa bude týkať najmä oblasti upevnenia,” píšu pre Corriere della Sera známi talianski insideri Daniele Sparisci a Giuliano Duchessa, ktorých poznáme z portálu AutoRacer.it. “Cieľom je odomknúť ‘potenciál’, ktorý je bodom sporu medzi šéfom tímu Fredom Vasseurom a jazdcami.”
Spomínaný zdroj vypátral aj bližšie informácie o tom, čo na zadnom zavesení vlastne brzdí Scuderiu. “Hamilton po svojej nedeľnej stíhacej jazde povedal, že ‘auto ožilo’. Čo to znamená? Že začne byť rýchle v momente, keď množstvo paliva v nádrži klesne pod hranicu 70 percent.”
“Hlavný problém auta je mechanický: Keď sa aerodynamické ťažisko na výjazde zo zákrut presunie dozadu, rozsah zmien v nastaveniach nie je dostatočný na to, aby pokryl hraničné hodnoty,” opisuje dvojica insiderov momenty, keď sa takpovediac “zakloní” dozadu. “Ak je svetlá výška v kvalifikácii nastavená príliš agresívne, táto kompresia ničí podlahu, takže ste nútení prijať istý kompromis, ktorý vás v nedeľu stojí 15-20 bodov prítlaku.” Nadmerné opotrebovanie podlahy vedie k diskvalifikácii, na ktorú už Scuderia v tejto sezóne doplatila.
Na začiatku pretekov auto pritláča k zemi dodatočné palivo, v kvalifikácii zas oveľa vyššie rýchlosti prejazdu v zákrutách. Až v druhej časti pretekov je paliva dostatočne málo a maximálny prítlak dostatočne nízky na to, aby zadné závesy “zvládali” všetky nároky monopostu.
Kedy sa teda fanúšikovia Ferrari môžu tešiť na nové závesy? Upravené riešenie sa pripravuje na VC Veľkej Británie v Silverstone, ktorá sa uskutoční 6. júla. Je škoda, že Monako je už tento víkend a taliansky tím si bude musieť vystačiť so súčasnou technikou.
Jedno “vylepšenie” však predsa len príde. Na monoposte SF-25 sa má objaviť zadné krídlo určené na maximálny prítlak z minuloročného monopostu, s ktorým Charles Leclerc vybojoval svoje prvé domáce víťazstvo.
- Značky
- Ferrari