Leclerc v nedeľu jazdil srdcom, ani to nestačilo: Neľutujem nič, čo som spravil

Pri pohľade na štartový rošt a konečné výsledky by sa mohlo zdať, že Ferrari má za sebou vydarenú nedeľu. Faktom však je, že výsledok mohol byť ešte lepší, keby sa mu nelepila smola na päty a v závere nedostal príkaz vrátiť pozíciu Alexovi Albonovi.
Začalo sa to veľmi nádejne. Ferrari povolalo Charlesa Leclerca do boxov medzi prvými, vďaka čomu mu vyšiel krásny undercut na Fernanda Alonsa aj Georgea Russella, ktorý v prvej fáze pretekov jazdil na treťom a neskôr na štvrtom mieste. Zdalo sa, že domáci tím by mohol zabojovať o pódium.
Po približne šestnástich kolách na tvrdých pneumatikách však vyšiel na trať safety car a Leclerc nemohol uveriť svojej smole. Jeho súperi zastavili a zarobili desať sekúnd. “Neuveriteľné, to je neuveriteľné s týmito safety carmi,” krútil hlavou v kokpite.
Vtedy ešte Monačan netušil, že ho safety car “zareže” aj druhýkrát. Keď sa Bernd Mayländer ocitol na trati po odstúpení Kimiho Antonelliho, Leclerc sa pýtal do boxov a žiadal nové pneumatiky, no tím mu zatrhol nasadenie mäkkej zmesi, aj stredne tvrdých gúm, ktoré mali na konte jedenásť kôl. V poslednom stinte tak bol zraniteľný pred Lewisom Hamiltonom a Alexom Albonom na čerstvejších gumách.
Vzhľadom na štartovú pozíciu a obrovskú smolu azda môže byť pyšný. “Či som pyšný? Pred pretekmi som hovoril, že toto sú jedny z tých pretekov, v ktorých musíte jazdiť srdcom, musíte trochu vystrčiť lakte. Ja viem, že v takých prípadoch, keď štartujete z jedenásteho miesta, sa dostávate na hranu, niekedy až trochu za limit.”
Monačan šiel skutočne naplno. Videli sme to pri súboji s Pierrom Gaslym a najmä pri bitke s Alexom Albonom zo záveru pretekov. “Z pozície jazdca nemôžem akceptovať situáciu, v ktorej sme sa ocitli. Áno, riskoval som. Nemyslím si, že s Pierrom som bol na vine alebo na hrane, bol to len pretekový incident.”
“S Alexom to bolo na hrane, to určite. Myslím si, že podľa toho, ako sú pravidlá napísané, som bol presne na limite. Bolo to tak? Musím si opäť pozrieť zábery, ale neľutujem nič, čo som spravil. Dnešok bol o tom dať do toho všetko. Keď som počas druhého výjazdu safety caru nebol v boxoch, vedel som, že to budem mať veľmi ťažké,” zdôraznil Leclerc, ktorého po tvrdej obrane poriadne napálil príkaz tímu, aby Albona pustil pred seba a neriskoval penalizáciu. “Takže takto sa teraz preteká? Čo som spravil zle? Toto je *** vtip!”
Pomôcť mu teoreticky mohol ešte Lewis Hamilton, od ktorého žiadal DRS, no nedočkal sa. Dočkal sa však vysvetlenia — na volante mal chybné údaje. “Rozumiem tomu. Displej mi ukazoval o jedno alebo dve kolá viac, čiže som si myslel, že sme v poslednom kole. Hovoril som si, že Lewis už nemôže dobehnúť Oscara.”
“V skutočnosti nám však zostávali dve alebo tri kolá, takže tím mi to vysvetlil a ja tú situáciu chápem. Tak či onak, tím ma požiadal, aby som Alexa pustil pred seba. Veľa by sa toho nezmenilo,” pripustil rodák z Monaka.
Už o pár dní ho čakajú preteky pred vlastnými fanúšikmi. Reportéri Canal+ sa ho preto spýtali, či ho víkend v Imole napĺňa optimizmom pred VC Monaka. Odpoveď bola viac ako jednoznačná: “Nie.”