Hamilton dopláca na to, že bol v Mercedese príliš ochraňovaný, myslí si Villeneuve

Z Lewisa Hamiltona je opäť stredobod pozornosti, tentoraz nie v pozitívnom kontexte. Sedemnásobný šampión sa stále trápi s tohtoročným Ferrari SF-25, no podľa Jacquesa Villeneuva to nie je jeho jediný problém. Prácu mu komplikuje fakt, že vo Ferrari ho už nikto nechráni tak úzkostlivo, ako to robilo vedenie Mercedesu v posledných rokoch.
Po ôsmich sezónach v Mercedese sa z Lewisa Hamiltona stal sedemnásobný šampión. Potom prišla prvá rana, ktorou bola prehra v boji o titul s Maxom Verstappenom, a následne aj náročné obdobie monopostov s prísavným efektom.
Hamilton však stále čerpal zo svojej povesti a Mercedes takpovediac bral všetku zodpovednosť na seba. Tota Wolffa sme neraz mohli počuť, že popol by si mal sypať na hlavu tím a nie jazdci. Takáto ochrana mu pomáhala vyrovnať sa s ťažkým obdobím, no podľa Villeneuva ho nepripravila na to, s čím sa musí vysporiadať vo Ferrari.
Stále je však čas to zvrátiť, zamyslel sa Jacques Villeneuve v rozhovore pre Vision4Sport. “Lewis so sebou stále prináša svoj imidž, takže v tom zatiaľ nevidím žiaden problém. Problémom je to, ako intenzívne o sebe začne pochybovať. Ak bude o sebe pochybovať až príliš, ťažko sa z toho dostane.”
“Ja Lewisa nepoznám dostatočne dobre. Poznať Lewisa a pochopiť ho je ozaj ťažké. On má okolo seba svoju ochrannú bublinu, takže ťažko sa do nej nazerá. V Mercedese však strávil celé roky prehnane ochraňovaný. Vtedy sa zdalo, že je to nevyhnutné. Teraz však nie je zvyknutý na to, že nie je chránený a nevie, ako na to poriadne zareagovať. Myslím si, že vôbec nečakal, že sa niečo takéto udeje,” skonštatoval s odkazom na jeho problémy s monopostom.
Zatiaľ z toho nie je rozprávkový príbeh, ba dokonca nedokáže držať krok ani s tímovým kolegom. “Môžete vidieť, že Lewis Hamilton nie je vôbec šťastný,” pokračoval Villeneuve. “Charles Leclerc sa posúva vyššie a vyššie. Môžete to aj počuť v Lewisových slovách, keď sa ospravedlňuje. Je to ako v Norrisovom prípade; keď začnete s týmto, ste hotoví. Prichádzate o svoju povesť a ľudia vám prestávajú veriť. Oni si myslia, že sa tam prišiel len povoziť.”
“Toto nie je správny obraz, ktorý by ste ukazovali takému nestálemu tímu ako Ferrari. Ferrari je ako vulkán, potrebujete ohňostroje, vášeň, iskru, aby ste veci zapálili. Ak nevyrábate tieto iskry, pre Ferrari je to problém. Nezostáva veľa času,” upozornil majster sveta z roku 1997.
Len jedna iskra na oheň nestačila
Kanadský pretekár následne vysvetlil, že vo Ferrari nikto nemá priestor na nekonečné zoznamovanie sa s technikou. Strieborné šípy mu to prepáčili, keďže po majstrovských rokoch k nemu cítili istú vďaku, no vo Ferrari zatiaľ nemá také renomé.
“V Mercedese mu bolo umožnené dať si načas, ale nie vo Ferrari. Musíte byť vpredu a bum!” zvolal 54-ročný Kanaďan. “V šprintových pretekoch v Číne sa zdalo, že sa objavila tá iskra, no neprišiel žiaden oheň. Okolo seba nemal žiadnu suchú trávu, ktorá by sa rozhorela,” zažartoval si na margo horiacich trávnikov v Japonsku.
“Pre Lewisa bolo kľúčové dostať sa do Ferrari s novou rodinou a čerstvou energiou, nepokračovať v živote z Mercedesu, kde sa spoliehal na jedno: Bude to ľahké, pretože som taký dobrý. Takto to vo Ferrari nefunguje.”
“Kľúčové bude, ako sa to bude vyvíjať po návrate do Európy. Nikto nemal čas si vydýchnuť, harmonogram je neúprosný. Zdá sa však, že si nevie vysvetliť, prečo mu to nefunguje. Počkajme si do Monaka, potom uvidíme,” avizuje ďalšie hodnotenie po aktuálnej pretekovej trojičke.
Vyčerpaný Hamilton?
Lewis Hamilton po troch ťažkých rokoch v Mercedese potreboval nový impulz. Aj ho dostal, no podľa Villeneuva je otázne, či ešte má v sebe dostatok energie a chuti po rokoch plných stresu a útrap.
“Je to veľmi vyčerpávajúce. Lewis Hamilton má za sebou pár nanič rokov v Mercedese, ktoré boli vyčerpávajúce. Začalo sa to šampionátovou prehrou s Maxom Verstappenom. Nové Ferrari malo byť vzrušujúce, mala to byť zábava, a v tých šprintových pretekoch aj bola. Potom zrazu prišlo pokračovanie tých pár rokov v Mercedese,” komentuje Hamiltonove problémy.
Verejnosť má od sedemnásobného majstra sveta v červenej kombinéze celkom iné očakávania. “Talianski priaznivci sú náročnejší, byť na tomto mieste nie je ľahké. V minulosti sa mu podarilo odraziť, nie je slabý. Závisí to len od toho, kto je okolo neho. Potrebuje pár ľudí, na ktorých sa bude môcť spoľahnúť.”
Mohli by byť kameňom úrazu predsa len inžinieri? “Vlani sa nezdalo, že by sa v aute jazdilo veľmi ťažko. Musíte si preto položiť otázku, či pri ňom stojí inžinier, s ktorým skutočne môže pracovať.”
“Bavili sme sa aj o tom, akú voľnosť mal Max Verstappen v Red Bulle. Má Lewis vôbec nejakú voľnosť pri práci s nastaveniami? Môže sa vydať tým smerom, ktorým chce? Alebo je to tak, že tím káže jazdiť a držať jazyk za zubami? To nevieme,” doplnil.