Ferrari si nevie dať rady so závesmi, podľa talianskych médií už pracuje na nových

Na šiestej veľkej cene sezóny sa od tímov očakáva, že už majú celkom dobrú predstavu o tom, ako nastaviť svoje monoposty — najmä vzhľadom na to, že rovnaké pravidlá platia už štvrtý rok po sebe. Scuderii sa však nedarí a v Miami zaostala nielen za McLarenom, ale dokonca sa jej vyrovnal aj Williams. Problémy vraj súvisia so zadným zavesením.
Taliansky tím počas zimy veľkolepo ohlasoval, že až 99 percent komponentov na monoposte bude úplne nových. Zmeny sa netýkali len aerodynamických komponentov, ale aj mechanického nastavenia. Prechod od predného zavesenia s tlačnou vzperou na zavesenie s ťažnou vzperou mal rozšíriť potenciál na vývoj aerodynamiky, ale vyžiadal si výrazný zásah do filozofie auta vrátane zadného zavesenia.
Práve to má byť kameňom úrazu, informuje taliansky insider Giuliano Duchessa z portálu Autoracer.it. “Nejde o čisto aerodynamický problém. Auto skrátka jazdí s neefektívnym mechanickým nastavením na preteky, čo negatívne vplýva aj na kvalifikáciu. Z nejakého dôvodu sa inžinierom nedarí pracovať so zadným zavesením tak, ako by malo fungovať.”
“Problém by mohol súvisieť s bodmi uchytenia alebo zdvihom odpruženia. V továrni sa už údajne pripravuje nové zavesenie, ktoré by sa mohlo pridať k poslednému veľkému balíčku vylepšení, no načasovanie jeho nasadenia nie je známe,” prezrádza známy novinár.
Podľa spomínaného zdroja monopost Ferrari má v sebe skrytý potenciál, ktorý je na simulátore jasne vidieť, ale na trati ho inžinieri s jazdcami nedokážu odomknúť. Upravené zadné závesy síce nie sú rýchlym liekom na tieto ťažkosti, ale poukazujú na fakt, že koreň problémov Scuderie skutočne nemá aerodynamický charakter.
V tíme veria, že korekcia zafunguje rovnako ako pred rokom. Ferrari sa dokázalo dostať späť na nohy po problémovej prostrednej časti ročníka a predstavení novej podlahy v Španielsku.
Prácu však tímu komplikuje fakt, že už v tejto fáze musí byť rozdelený na dve skupiny. Jedna sa venuje výlučne projektu 678 pre rok 2026. Aj preto do Miami nevycestoval technický riaditeľ Loïc Serra — vývoj auta je totiž v dôležitej fáze, keď sa skúmajú rôzne smery a nápady, dokonca aj tie extrémne. Okrem toho však musí žehliť aj tohtoročné problémy. Práce má vyše hlavy.
V Taliansku tak vyvstávajú nové otázky: “Nemohlo byť Ferrari jednoducho vylepšenou verziou auta SF-24 namiesto toho, aby na ňom došlo k zmenám v 99 percentách komponentov?” pýta sa Duchessa a čiastočne si odpovedá. “Zmeniť aerodynamický balans, aby ste sa viac koncentrovali na prednú časť auta, si vyžaduje celkom inú geometriu.”
“Vŕtanie sa v prevodovke a skompaktnenie zadného zavesenia sa nevyplatilo. Úskalia číhali hneď za rohom, ale na simuláciách sa nedali predpovedať. Simulácie ukazovali len zisky bez žiadnych hendikepov,” pokračuje insider z prostredia Maranella. “Venturiho autá zostávajú najmenej predvídateľnými a najmenej čitateľnými monopostmi v histórii F1.”
Napokon môžeme pripomenúť slová Lewisa Hamiltona, ktoré vo svetle týchto informácií dávajú o čosi lepší zmysel. “Myslím si, že auto naozaj podáva dobré výkony. Niečo nás však v tejto chvíli brzdí. Je to v ňom, len to nedokážeme využiť. Až kým na to nenájdeme riešenie, budeme na tom tak ako teraz.”
- Značky
- Ferrari
- Lewis Hamilton