logo F1online.skF1online.sk

Vasseur o tímovej réžii: Podľa mňa sme odviedli dobrú prácu

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 17:34

Nerozhodnosť na boxovom múriku zrejme pripravila Scuderiu o lepší výsledok. Talianska stajňa sa zdráhala siahnuť po tímovej réžii, keď bolo jasné, že Lewis Hamilton je rýchlejším jazdcom. Nakoniec ideálny čas na výmenu pozícií premeškala, no podľa Frédérica Vasseura si stratégovia počínali dobre.

Po zastávkach v boxoch sa Lewis Hamilton raketovým tempom dotiahol na Charlesa Leclerca. Pomohla mu v tom aj obrátená stratégia, a preto bola pochopiteľná jeho frustrácia, že namiesto toho, aby stredne tvrdé gumy mohol naplno využiť, sa len vozil za zadným krídlom svojho kolegu. Stajni vyčítal, že rozhodovala veľmi pomaly, aj sarkastickým odkazom, aby si rovno dali prestávku na čaj.

Napokon ani jeden pilot Ferrari nebol so stratégiou spokojný. Hamilton nemohol zaútočiť na Kimiho Antonelliho, Leclerc mal zas rešpekt z Carlosa Sainza, ktorý číhal za nimi. Podľa Frédérica Vasseura sa tak na boxovom múriku riešila ťažká otázka.

“Máme nastavené nejaké všeobecné pravidlá a postupujeme podľa týchto pravidiel,” povedal po pretekoch Frédéric Vasseur. “Otázka je, či poradie nevymeniť, alebo ho vymeniť a potom vrátiť, ak sa vám nepodarí predbehnúť chlapíka pred vami.”

Hamiltonovi sa to nepodarilo, keďže to najlepšie z pneumatík si “minul” za kolegom. “V tejto fáze pretekov problém spočíval v tom pochopiť, či je auto vzadu rýchlejšie než auto vpredu, alebo je to len spôsobené efektom DRS.”

“Po pretekoch sme sa o tom s Lewisom bavili a dokonale chápem jeho frustráciu. Oni sú šampióni a chcú vyhrávať preteky. My ich žiadame, aby svojich kolegov púšťali pred seba. To nie je ľahké, nikdy to nie je ľahké,” uvedomuje si šéf tímu. “A ja som nevidel, že by dnes takúto vec spravil iný tím. Preto sme si to vzali na zodpovednosť a spravili sme to, pretože taká je politika tímu. My v prvom rade pretekáme za Ferrari.”

Ako to teda boxový múrik zvládol? “Ak mám byť úprimný, myslím si, že ako tím sme odviedli dobrú prácu. Opäť by sme mohli argumentovať, že by bolo lepšie to spraviť o pol kola skôr alebo neskôr. Keď ste však na boxovom múriku, musíte zistiť, či je auto vzadu rýchlejšie ako auto vpredu, alebo je to len DRS. Nie je to jednoduché rozhodnutie. O dve hodiny neskôr sa také rozhodnutie vždy prijíma ľahšie.”

“Požiadali sme ich o to a oni to spravili. Dokonale dokážem pochopiť frustráciu, keď sedíte v aute. Mali sme o tom debatu a všetci už boli oveľa viac uvoľnení,” zdôraznil Vasseur.

Bývalý pretekár Anthony Davidson počas veľkej ceny mapoval aj vysielačkovú komunikáciu medzi tímom, Lewisom Hamiltonom a Charlesom Leclercom, keď odhalil ďalší kiks talianskej stajne, ktorý viedol k zvyšovaniu frustrácie Charlesa Leclerca v kokpite. Monačan totiž dostal avízo, že ho Lewis Hamilton pustí pred seba, ešte skôr, ako pretekový inžinier niečo také požiadal Hamiltona.

Tak či onak, celá výmena trvala príliš dlho. Podľa Vasseura to bol však len dojem, ktorý bol spôsobený oneskorením vysielačiek v priamom prenose. “V prvom rade musíme pochopiť, že FOM manažuje toto oneskorenie. Znamená to, že niekedy jazdcov o niečo žiadame a vy to počujete naživo až o pol alebo jedno kolo neskôr. Takýto prípad sa udial už v minulosti.”

“Potom máme tony informácií, o ktorých diskutujeme v súvislosti s nastaveniami a podobne. Nie je vždy jednoduché požiadať ich, aby to spravili v jedenástej alebo sedemnástej zákrute,” podotýka Vasseur. Niektoré informácie majú skrátka vyššiu prioritu ako iné. “Vždy by sme sa mohli baviť, že by bolo lepšie to spraviť o polovicu kola skôr alebo neskôr, ale úprimne, svoju úlohu sme si splnili.”

Súvisiace články

Diskusia