Hamiltonovi škodí jeho technika brzdenia. Dialo sa to už v Mercedese, tvrdí Alex Brundle

Po dlhých rokoch zbierania víťazných a majstrovských trofejí prišiel pôst. Monoposty súčasnej generácie skrátka Lewisovi Hamiltonovi nesadli — s problémami bojoval v Mercedese a niečo podobné ho trápi aj vo Ferrari, vysvetľuje formulový expert Alex Brundle.
Syn bývalého pretekára F1 Martina Brundla sa takisto stal pretekárom, ale v súčasnosti pôsobí ako odborník v štábe Formuly 1, kde ponúka svoje analýzy v technickej oblasti. Pri jazde Lewisa Hamiltona si všimol niečo, čo mu bráni dostať z monopostov s prísavným efektom maximum a takisto vysvetlil, čo vlastne sedemnásobný šampión myslel slovami, že potrebuje “transplantáciu mozgu”.
“Hovoril o tom, že auto treba dostať bližšie k nemu. Hovoril však aj o tom, že i on sa musí priblížiť k autu,” pustil sa do vysvetľovania Alex Brundle v podcaste F1 Nation. “Ja sa na Lewisove dáta pozerám každý víkend a táto črta je stále rovnaká.”
“Keď vchádza do rýchlych zákrut, na brzdový pedál vyvinie o trochu väčší tlak ako Charles Leclerc. Na grafe si môžete priamo pospájať krivky rýchlosti, otáčania volantu a aj brzda sa perfektne zhoduje až na drobný pohyb. Ferrari tým však všade rozhodí. Leclerc je na brzdách na milimeter presný,” porovnáva dvoch jazdcov Ferrari.
Hamiltonovi tento na prvý pohľad nepodstatný rozdiel pomáhal porážať tímových kolegov v minulosti. V súčasných monopostoch je však najdôležitejšie prísavný efekt využiť na maximum a takpovediac “nerozhádzať auto” v nájazde do zákruty.
“Vieme, že Lewis mal problém s rovnakou vecou aj v Mercedese. Videl som tie dáta,” prezradil Brundle a pýta sa: “Dokáže sám seba preučiť jazdeckú techniku, s ktorou pracoval celý život, aby sa trochu priblížil svojmu autu? To zistíme.”
Iným pilotom sa darí rýchlejšie sa adaptovať na nové prostredie a nové monoposty, čo však môže súvisieť práve s tým, že ich netrestá vlastný jazdecký štýl. “Pozrite sa na Carlosa Sainza vo Williamse. On sa celkom zžil s ich štýlom práce. Lewis je vo Ferrari stále trochu pozadu, takže uvažujete, či to raz bude možné.”
Staré zvyky vymierajú len veľmi ťažko — bez spomínanej transplantácie mozgu. “Jazdiť s takouto črtou v aute je zabijak, najmä ak ste za iným monopostom. Hľadáte totiž extra čas, no ono vás to potrestá. Je to horšie a horšie,” dodal Brundle v súvislosti s tým, ako sa Hamilton pokúša nájsť čas k dobru pri brzdení.
V roku 2026 však Formulu 1 čakajú celkom nové monoposty. Lewis Hamilton preto bude dúfať, že vlastný jazdecký štýl mu už nebude hádzať polená pod nohy.
- Značky
- Ferrari
- Lewis Hamilton