Ako bude vyzerať okruh v Madride? Organizátor zverejnil prejazd kola na simulátore


Piatok bol pre Veľkú cenu Madridu veľký deň. Organizátori totiž predstavili nový okruh v centre španielskej metropoly, ktorý bude už v nasledujúcej sezóne hostiť svoje prvé podujatie Formuly 1. Pri tejto príležitosti sme dostali aj prvú ochutnávku toho, ako bude vyzerať jedno kolo z pohľadu jazdca.
Nový, takmer 5,5-kilometrový okruh s 22 zákrutami, ktorý bude aspoň desať rokov hostiť preteky Formuly 1, dostal meno Madring. Promotéri ho odprezentovali v piatok v spoločnosti viacerých politikov, ale najmä nového ambasádora okruhu Carlosa Sainza.
Jedno kolo na Madringu sa začne na 589-metrovej cieľovej rovinke. Od samotnej štartovej čiary sa piloti po 202 metroch dostanú do prvej šikany, kde budú brzdiť z 320 na 100 km/h. Nasleduje pravotočivá zákruta Curva de Hortaleza, ktorá jazdcov dovedie na papierovo najdlhšiu rovinku okruhu, kde autá dosiahnu maximálnu rýchlosť na úrovni 340 km/h.

Najlepšiu príležitosť na predbiehanie poskytne tvrdé brzdenie do šikany pozostávajúcej zo zákrut 5 a 6. Na televíznych záberoch si to zrejme ani nevšimnete, ale nasledovať bude strmé osempercentné stúpanie cez štvrť Subida de las Cárcavas.
Po siedmej zákrute s horizontom prichádza ostrá pravotočivá zákruta El Bunker neďaleko pevností zo Španielskej občianskej vojny. Až teraz sa okruh presúva z verejných komunikácií na špeciálnu sekciu vybudovanú pre veľkú cenu. Začína sa zjazdom cez zákruty 10 a 11.
Teraz sa autá začnú pripravovať na najvzrušujúcejšiu zákrutu La Monumental. Jej klopenie dosahuje sklon až 24 percent. Jazdci na nej strávia viac ako päť sekúnd v rýchlosti cez 300 km/h na dĺžke 550 metrov. Na vonkajšej strane budú tribúny s kapacitou až 45-tisíc fanúšikov.

Ľavotočivá trinásta zákruta ponúka ďalšie vhodné miesto na predbiehanie. Po nej sa však súboje s najväčšou pravdepodobnosťou na čas skončia. Nasleduje totiž rýchla sekcia Las Enlazadas de Valdebebas okolo tréningových plôch futbalového Realu Madrid. Predpokladá sa, že v zákrutách 14, 15 a 16 piloti pôjdu na plný plyn a tvrdé brzdenie ich dovedie do sedemnástej zákruty na pravú ruku.
Nasleduje prejazd popod diaľnicu a návrat do centra IFEMA, kde budú postavené motorhomy tímov. Posledný sektor bude mať mestský charakter a bude prechádzať popri budovách, až kým sa autá 22. zákrutou nevrátia späť na cieľovú rovinku, pred ktorou sa nachádza aj vjazd do boxov.
Práve prejazd boxami podporí agresívne stratégie. Výjazd z boxov sa totiž nachádza až za prvou šikanou, takže pri prejazde boxovou uličkou jazdci nestratia toľko času, ako je štandardom na iných okruhoch.