Russell musí pred komisárov. Stlačil som vysielačku a aktivovalo sa DRS, bráni sa

George Russell s obrovským množstvom problémov so svojím monopostom hrdinsky doviezol Mercedes na druhú priečku a odrazil útoky Landa Norrisa. Jeho boj sa však ešte neskončil. Najskôr sa bude musieť obhájiť pred komisármi za to, že neoprávnene aktivoval systém DRS.
Transpondér na aute Georgea Russella nám komplikoval sledovanie nedeľných pretekov. Britského jazdca snímal len merač na cieľovej čiare, a tak sme nepoznali presné rozostupy medzi ním a jazdcami okolo. V live timingu a v grafike priameho prenosu sa neustále prepadával na posledné miesto.
Tieto problémy s meraním času znamenali, že odrazu nefungoval automatický systém na vyhodnocovanie toho, či pilot smie aktivovať DRS. Namiesto toho mu musel inžinier všetko hovoriť a on ho musel aktivovať manuálne. To však nebol jediný problém s volantom, ktorý ho trápil.
Počas pretekov sa mu na chvíľu vypol displej a dokonca nechtiac aktivovalo DRS. “Mali sme všelijaké problémy a vyradili sme DRS,” prezradil po pretekoch George Russell. “V jednom kole som stlačil tlačidlo na vysielačku a otvorilo sa DRS.”
“Preto som ho okamžite zavrel, ubral som plyn a nič som nezískal. Stratil som viac, než som získal. Bolo aktivované len na zlomok sekundy, takže vidíme, aké sme mali problémy,” poznamenal pilot Mercedesu.
Ak by ho komisári potrestali, o pódium by prišiel a spadol by na štvrté miesto nielen za Landa Norrisa, ale aj Charlesa Leclerca. Napokon však ani Frédéric Vasseur neočakáva, že by prišiel takýto trest a skonštatoval, že ani nič nezískal.
Záver veľkej ceny musel zvládnuť bez údajov na volante, ale o cenné desatiny ho oberali aj problémy s brzdami. Nakoniec bol veľmi šťastný, že sa nedeľný program skončil. “Ak mám povedať pravdu, asi 9,5,” rozosmial sa Russell, keď mal svoju radosť z konca pretekov oznámkovať na stupnici od 1 do 10.
“Boli to veľmi ťažké preteky a v posledných dvanástich kolách sme mali množstvo problémov. Zlyhal nám systém brake-by-wire,” vysvetľoval. “Keď som zatlačil na brzdový pedál, klesol až na podlahu. Musel som niektoré veci reštartovať, aby sa vrátil, potom zas zlyhal. Desať kôl za sebou som pred zákrutou nevedel, či brzdový pedál bude pevný alebo mäkký. Dosť to uškodilo našim pretekom, ale dostať sa na druhé miesto je mega.”
Vypočúvanie Georgea Russella a Mercedesu sa začalo o 19:45.