Radi by sme s týmto autom jazdili nižšie, povzdychol si Vasseur

Dobrý začiatok sezóny v podaní Ferrari je vzácnosť. Ak nám pamäť siaha, tímu sa podaril štart ročníka v rokoch 2022, ale tiež v rokoch 2018 a 2017, inak sú úvody skôr slabinou talianskej stajne. Potvrdilo sa to aj v tejto sezóne. Podľa Frédérica Vasseura to však neznamená, že to tím zabalí.
Po dvojitej diskvalifikácii a neúspechu v Austrálii má Scuderia momentálne na konte 35 bodov. Charles Leclerc ich získal 20, čo je viac než jeho tímový kolega Lewis Hamilton, ale faktom je, že viac bodov mal po prvých troch veľkých cenách aj na začiatku hororovej sezóny 2020.
Nie je to spôsob, akým by Ferrari chcelo začať ročník 2025, ale podľa slov zástupcov tímu sa v Maranelle nevzdávajú. „Už som na to zvyknutý, pretože rovnako sme začali v posledných dvoch rokoch,“ povzdychol si s ironickým úsmevom boss stajne Frédéric Vasseur. „Nie je to ideálne a radšej by som vyhral hneď prvé preteky, ale nepotrebujeme zmeniť náš prístup z minulej sezóny, keďže z pohľadu tempa sme na tom rovnako ako vlani, možno o trochu horšie. V minulom roku sme však vynikajúco zareagovali.“
„Pracovali sme ako tím a krôčik po krôčiku sme napredovali. Musíme si zachovať presne rovnaký prístup, aj keď to určite nie je ideálne,“ dodal Vasseur.
Dnes sú problémy Ferrari verejnosti pomerne známe. Ako sa ukázalo aj pri diskvalifikácii tímu v Číne alebo pri víťazstve Lewisa Hamiltona v šprinte, monopost SF-24 dokáže byť veľmi konkurencieschopný, ale len pri veľmi nízko nastavenej svetlej výške.
Podľa špekulácií talianskych médií musia inžinieri zdvihnúť auto o tri milimetre nad ideálne okno, aby ochránili dosku, čo ich však údajne stojí 20 bodov prítlaku a tri až štyri desatiny na kolo. Je to súčasť tradičného zápasu inžinierov s pravidlami, ktorý sledujeme už od roku 2022. Každý chce nastaviť monopost čo najnižšie, ale zároveň musí dodržať požiadavky pravidiel o opotrebovaní dosky.
„Všetci by sme chceli nastaviť nižšiu svetlú výšku, pretože by sme tým všetci získali prítlak. Všetci však čelia určitým limitom, ktorými sú narážanie podlahy o zem a pravidlá,“ povzdychol si Vasseur. „Tento víkend sme strávili hľadaním hraníc a spôsobom, ako auto posadiť o niečo nižšie. Pre všetkých to platí rovnako a všetci vieme, že s touto generáciou monopostov je svetlá výška úzko previazaná s výkonnosťou.“
„Platí to pre nás, platí to všetkých, platí to dnes, ale platilo to posledné dva roky. V roku 2023 nás s Mercedesom v Austine diskvalifikovali práve preto, že sme sa pokúšali o niečo podobné. Nie je to charakteristika tohtoročného Ferrari, ale všetkých monopostov v štartovom poli,“ vysvetlil šéf Ferrari.
- Značky
- Ferrari
- Frédéric Vasseur