McLareny ovládli tretí tréning s Russellom v závese. Tráva naďalej chytala plameňom

Pokračujúce požiare a McLaren v skvelej forme, také je záverečné hodnotenie tretieho tréningu. Lando Norris a Oscar Piastri obsadili miesta v pomyselnom prvom rade, ale neboli s veľkým náskokom pred ostatnými, pretože George Russell sa ako jediný dokázal udržať papájových monopostov a pred štartom kvalifikácie sa zdá byť ich najbližším vyzývateľom.
Po štyroch červených vlajkách v druhom tréningu, z toho dvoch spôsobených požiarmi trávy, sme piatkové jazdy začali v rovnakom duchu. Už po necelých desiatich minútach vyvesilo riaditeľstvo pretekov ďalšie červené vlajky a dôvodom bola po tretí raz tento víkend horiaca tráva. V tomto prípade chytila plameňom niekde v okolí dvanástej zákruty a jazdci s tímami prišli o ďalšie nesmierne cenné minúty na trati.
Keď maršali (opäť) uhasili plamene, naplno sme sa vrhli do tréningových programov. Hneď na úvod nás čakali kvalifikačné simulácie. Okrem Red Bullu obuli softy aj najlepšie tímy a na čele sa nám striedali Ferrari a McLareny. Na prvý pohľad boli časy týchto dvoch tímov veľmi vyrovnané.
25 minút pred koncom vstúpil do boja Mercedes. George Russell na zrýchľujúcej trati zajazdil najrýchlejší čas. Piloti Ferrari sa pokúsili zareagovať, ale boli o niečo pomalší. Rozdiely však v tejto chvíli neboli nijak markantné. Na pilota Mercedesu zareagovali piloti McLarenu a Piastri sa s náskokom štyroch desatín vrátil do čela.
To však od Russella nebolo všetko a 12 minút pred koncom odpovedal. Po dvoch tretinách okruhu bol britský pretekár úplne najrýchlejší, ale stratil nejaký čas v poslednom sektore. Napokon však z toho bol celkom slušný čas so stratou 0,086 sekundy na Piastriho. Zdá sa, že jeden Mercedes sa dokáže aspoň priblížiť McLarenu, ktorého formu následne potvrdil aj Lando Norris. Ten sa s náskokom 0,026 sekundy na Piastriho stal najrýchlejším mužom tretieho tréningu.
Ten skončil tak, ako začal. V nájazde do 130R opäť začala horieť tráva a pár minút pred koncom boli vyvesené červené vlajky. Tým v podstate skončilo dianie na trati.
Najrýchlejšie časy tak opäť zajazdili piloti McLarenu, ktorí potvrdili svoju prevahu pred štartom kvalifikácie. George Russell sa ako jediný dokázal priblížiť a stratil asi jednu desatinu. Strata pilotov Ferrari, Maxa Verstappena a siedmeho Alexa Albona sa pohybovala v rozmedzí od štyroch do šiestich desatín.
Takéto je teda, zdá sa, rozloženie síl pred kvalifikáciou, ktorá štartuje o 8:00 nášho času.

3. tréning - VC Japonska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:27,965 | 17 | ||
2. | McLaren | 1:27,991 | +0,026 | 17 | |
3. | Mercedes | 1:28,077 | +0,112 | 15 | |
4. | Ferrari | 1:28,414 | +0,449 | 13 | |
5. | Red Bull | 1:28,497 | +0,532 | 21 | |
6. | Ferrari | 1:28,524 | +0,559 | 13 | |
7. | Williams | 1:28,554 | +0,589 | 19 | |
8. | Alpine | 1:28,603 | +0,638 | 15 | |
9. | Red Bull | 1:28,785 | +0,820 | 15 | |
10. | Racing Bulls | 1:28,786 | +0,821 | 16 | |
11. | Williams | 1:28,846 | +0,881 | 22 | |
12. | Racing Bulls | 1:29,104 | +1,139 | 19 | |
13. | Mercedes | 1:29,126 | +1,161 | 20 | |
14. | Alpine | 1:29,767 | +1,802 | 15 | |
15. | Aston Martin | 1:29,772 | +1,807 | 17 | |
16. | Haas | 1:30,084 | +2,119 | 17 | |
17. | Stake | 1:30,134 | +2,169 | 13 | |
18. | Haas | 1:30,183 | +2,218 | 17 | |
19. | Aston Martin | 1:30,267 | +2,302 | 16 | |
20. | Stake | 1:30,621 | +2,656 | 17 |
- Značky
- VC Japonska 2025