V prvom tréningu bol najrýchlejší Norris, Cunoda má za sebou premiéru v Red Bulle

Prvá tréningová hodinovka pred Veľkou cenou Japonska je za nami. Najrýchlejším mužom na trati sa stal Lando Norris, ktorý v tréningovom minisúboji porazil Georgea Russella a Charlesa Leclerca. Júki Cunoda môže považovať svoju premiéru v Red Bulle za úspešnú.
Lando Norris sa vyšplhal na čelo s časom 1:28,549. Maximum z minuloročného prvého tréningu tak prekonal o 1,5 sekundy. Čiastočne za to môže vývoj monopostov, čiastočne aj stále nový asfalt. A aj keď bol Norris najrýchlejší, o hladkom priebehu tréningu nemôže hovoriť.
Na stredne tvrdých aj mäkkých pneumatikách sme videli, ako mu robila problémy posledná šikana. Na konci kola sú pneumatiky prehriate a Norris im vôbec nepomáhal tvrdým prejazdom cez vnútorný obrubník, po čom mu dvakrát ušla zadná časť auta. Raz sa dokonca ocitol v štrku. Posledný pokus na mäkkej zmesi zvládol a práve nemu vďačí za to, že skončil na čele.
Ideálne však neprebehli ani jeho dlhé jazdy. Britský jazdec hlásil drobenie predných pneumatík. Druhá strana garáže s Oscarom Piastrim obsadila až pätnáste miesto. Austrálčanovi nevyšla kvalifikačná simulácia podľa predstáv.
Druhé miesto so stratou 0,163 sekundy obsadil George Russell z Mercedesu, ktorému sa v pretekovej simulácii mali takisto drobiť predné pneumatiky. Aspoň boxový múrik McLarenu touto informáciou upokojoval Landa Norrisa.
V pomyselnom druhom rade sa ocitli obaja piloti Ferrari. Charles Leclerc už nabral viac ako štvordesatinovú stratu, Lewisovi Hamiltonovi chýbala polovica sekundy a na konci tréningu sa sťažoval na nedotáčavosť.
Red Bully dnes stavili na inú stratégiu ako ich súperi. Na rozdiel od ostatných sme ich videli len na mäkkých pneumatikách. Max Verstappen je šiesty a Júki Cunoda hneď za ním. Japonec môže byť so svojou premiérou spokojný. Nevideli sme žiadnu veľkú chybu a vo vysielačke pôsobil veľmi vyrovnane a pokojne. Na konci tréningu skonštatoval, že auto je “zaujímavé” a že inžinierom poskytne spätnú väzbu. Podľa tímu dnes jazdil s identickým motorovým režimom ako Verstappen.
Siedmy skončil Fernando Alonso, ktorý sa v úvode dnešných jázd ocitol na druhej priečke. Španiel opäť potvrdil, že z auta dokáže veľmi rýchlo vyžmýkať jeho potenciál, no keď sa to podarí aj ostatným, Aston Martin sa prepadne.
Isack Hadjar zajazdil ôsmy najlepší čas, ktorým zdolal Kimiho Antonelliho, Carlosa Sainza aj Alexa Albona. Liam Lawson zaostal za svojím kolegom o tri desatiny. Vydarený tréning má za sebou Rio Hirakawa. Domáci jazdec dnes v kokpite nahradil Jacka Doohana, odjazdil 24 kôl a o viac ako desatinu predbehol aj tímového kolegu Pierra Gaslyho.
Druhý tréning je na programe o 8:00 nášho času.

1. tréning - VC Japonska 2025






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:28,549 | 24 | ||
2. | Mercedes | 1:28,712 | +0,163 | 29 | |
3. | Ferrari | 1:28,965 | +0,416 | 27 | |
4. | Ferrari | 1:29,051 | +0,502 | 25 | |
5. | Red Bull | 1:29,065 | +0,516 | 23 | |
6. | Red Bull | 1:29,172 | +0,623 | 25 | |
7. | Aston Martin | 1:29,222 | +0,673 | 25 | |
8. | Racing Bulls | 1:29,225 | +0,676 | 28 | |
9. | Mercedes | 1:29,284 | +0,735 | 28 | |
10. | Williams | 1:29,333 | +0,784 | 28 | |
11. | Williams | 1:29,392 | +0,843 | 25 | |
12. | Alpine | 1:29,394 | +0,845 | 24 | |
13. | Racing Bulls | 1:29,536 | +0,987 | 28 | |
14. | Alpine | 1:29,547 | +0,998 | 23 | |
15. | McLaren | 1:29,708 | +1,159 | 25 | |
16. | Aston Martin | 1:29,758 | +1,209 | 25 | |
17. | Stake | 1:30,023 | +1,474 | 21 | |
18. | Haas | 1:30,077 | +1,528 | 17 | |
19. | Haas | 1:30,123 | +1,574 | 21 | |
20. | Stake | 1:30,147 | +1,598 | 26 |
- Značky
- VC Japonska 2025