Súperi a spojenci zároveň. Alonso prezradil, ako pomáha svojmu “klientovi” Bortoletovi

Na tohtoročnom štartovom rošte nájdeme aj jedno nevšedné spojenectvo medzi dvomi jazdcami, ktorí by papierovo mali byť súpermi. Fernando Alonso ako manažér Gabriela Bortoleta svojmu de facto klientovi naďalej pomáha aj počas súťažných víkendov priamo v dejisku pretekov.
Gabriela Bortoleta už od roku 2023 manažuje spoločnosť A14, ktorú vedie Fernando Alonso. Zatiaľ je táto spolupráca prospešná pre obe strany; Bortoleto sa aj vďaka nej dostal do Formuly 1 a rovnako vďaka nej čerpá cenné informácie a rady od najskúsenejšieho pilota v štartovom poli.
V modernej Formule 1 takáto spolupráca súperov nemá obdobu. Fernando Alonso preto prezradil, aké panujú medzi nimi dohody. “Myslím, že máme veľmi jasné pravidlá ohľadom toho, že ja vždy zostanem vpredu! Tak to chápem ja!” žartoval španielsky pretekár. “Žarty bokom, sledovať Gabrielovu kariéru je skvelé. My v A14 sme extrémne pyšní na tento vzťah.”
“Tento rok bude jeho prvým, keď nevyhrá, takže to azda budeme musieť akceptovať,” pokračoval s odkazom na Bortoletove tituly v F3 a F2, ktoré získal v uplynulých dvoch sezónach. “Ale toto je súčasťou jeho učenia sa.”
“Pre mňa je to trochu iné. Počas posledných dvoch rokov som mu poskytoval rady a poznatky, čo je teraz trochu zvláštne. Poskytujem mu totiž to isté; snažím sa mu čo najviac pomôcť mojimi skúsenosťami s okruhmi, prípravou, ako pristupovať k súťažným víkendom, marketingovým aktivitám, do čoho investovať a pri čom šetriť energiu, takéto veci,” pustil sa do vysvetľovania.
Priamu spoluprácu na trati nemáme očakávať, hoci je dosť možné, že pri súbojoch s Alonsom bude Bortoleto o čosi opatrnejší ako napríklad s jazdcami Haasu či Racing Bulls, ktorí s ním nie sú nijako spriaznení.
“Nemyslím si, že by to malo nejaký vplyv na výkonnosť. V konečnom dôsledku sa spoliehame na naše tímy, naše autá, naše balíky. Nemám pocit, že by som mu prinášal niečo čarovné, z čoho by niekto mohol profitovať,” bagatelizuje spoluprácu Alonso. “Snažím sa len využiť zdravý rozum a pomôcť mu podať dobrý výkon, keď si nasadí prilbu, čo je tá najdôležitejšia časť vo Formule 1. Myslím si, že to dobre funguje a naďalej to tak bude fungovať.”
Pred prvou veľkou cenou sa napríklad Bortoleto pýtal Fernanda Alonsa, ako má pristúpiť k svojim prvým mokrým pretekom vo Formule 1. Nakoniec síce veľkú cenu nedokončil, ale to sa nepodarilo väčšine mladíkov, ba dokonca ani Alonsovi so Sainzom.
“Povedal mi, aby som to len prežil, a potom sme obaja skonali!” rozosmial sa Gabriel Bortoleto pri spomienke na VC Austrálie. “Bez ohľadu na pravidlá však mám v zmluve uvedené, že mu musím poskytnúť zákryt zakaždým, keď ho v kvalifikácii zbadám!” uťahoval si brazílsky jazdec.
Pokračoval však už vážnejším tónom. “Je veľmi dobrý. Veľa týchto vecí ma dokázal naučiť — ako optimalizovať môj výkon na trati tým, že budem manažovať svoje úsilie mimo nej. Učil ma veci, ako zvládnuť tieto prvé dni, štvrtky, piatky, aby som bol koncentrovaný na to, čo je počas súťažného víkendu skutočne dôležité. Zatiaľ je to veľmi fajn.”
“V Austrálii sme sa nedostali do poriadnej bitky, ale azda v Číne sa stretneme uprostred nejakého súboja koleso na koleso. To by bolo fajn,” nádejal sa Bortoleto ešte pred veľkou cenou v Šanghaji. “Sledoval som ho celú svoju pretekársku kariéru a teraz proti nemu pretekám vo Formule 1 s tým, že on je mojím manažérom. Bude to veľmi milé, je to dobrá príležitosť.”
Alonso a Bortoleto sa napokon vzájomného súboja nedočkali. Alonso skončil v šprinte ďaleko pred Bortoletom, a vo veľkej cene vypadol už po pár kolách pre problémy s brzdami — chladiaci systém upchali nečistoty na trati.