Leclerc vyhral interný súboj aj s poškodeným autom: Mali sme potenciál skončiť ešte vyššie

Charles Leclerc musel v Číne jazdiť s vypätím všetkých svojich síl. Od prvého až po posledné kolo mal poškodené predné krídlo, ktoré ho pripravovalo o značné množstvo prítlaku. Monačan i napriek tomu dokázal poraziť Lewisa Hamiltona a pre svoj tím vybojoval slušné piate miesto. Zdôrazňuje však, že mohol skončiť aj vyššie.
Obom pilotom Ferrari sa síce už v prvom kole pretekov podarilo dostať pred Maxa Verstappena, ale pritom v druhej zákrute kolidovali. Charles Leclerc si zlomil koncovú lištu predného krídla o pravé zadné koleso Lewisa Hamiltona, ktorý mal veľké šťastie, že mu tým nespôsobil defekt.
— RacingPrix (@racing_prix) March 23, 2025
S hendikepom tak vo zvyšku pretekov jazdil len Leclerc. Podľa tímu strácal až 30 bodov prítlaku. “Úprimne, toto vôbec nebola jeho chyba,” nič nevyčítal druhej strane garáže Charles Leclerc. “Ja som bol na vnútrajšku a snažil som sa nájsť si dobrú pozíciu na prejazd treťou zákrutou. Lewis netušil, že som tam. Ja som zas nečakal, že sa Lewis takto vráti a prejde cez apex, v tej chvíli bol na vonkajšku. Nakoniec je to však pretekový incident.”
“Toto nie je prvý ani poslednýkrát, čo sa niečo také stalo. Je len škoda, že sa to udialo medzi dvomi červenými autami. Ani jeden z nás však nemal zlé úmysly. Bolo to nešťastné a mňa to stálo dosť veľa času vo zvyšku pretekov,” povedal mierne sklamaný Monačan.
Nezdalo sa však, že by Leclerc v nedeľu vôbec niečo stratil. Neustále tlačil na Lewisa Hamiltona, od ktorého mal evidentne lepšie tempo. Na internete sa tak okamžite objavili vtipy, že aj Lewis Hamilton si nabudúce vypýta podobné “vylepšenie” na monoposte.
Leclerc tvrdí, že cítil negatívny efekt zničeného predného krídla. “Samozrejme, bavíme sa o veľkej strate na mojom aute. Určite sme mali potenciál skončiť oveľa vyššie.”
Počas pitstopu však padlo zaujímavé rozhodnutie nevymeniť poškodené krídlo za nový kus. “Pri zastávke sme tým nechceli zabiť osem sekúnd, pretože by som musel niektoré autá popredbiehať.”
Leclerc na to doplácal najmä v pravotočivých zákrutách, ktoré sú v Šanghaji poriadne dlhé. “V dvanástej zákrute sme boli veľmi slabí, takže sme boli veľmi zraniteľní voči autám za nami a takisto bolo veľmi ťažké niekoho predbehnúť. Pred štrnástou zákrutou sme boli priďaleko. Nechcel som to riskovať, len som si chcel udržať pozíciu na trati a získať čo najlepší výsledok. Myslím si, že sme to zvládli dobre. Je však škoda, že sme mali toto poškodenie.”
Počas pretekov nás pobavil aj vysielačkou, že Mercedes pred ním vyzerá skôr ako dragster. V media zóne vysvetlil, čo presne tým myslel. “Tým dragsterom som chcel povedať, že z dvanástej zákruty mali vynikajúcu trakciu. Myslím si, že vo väčšine kola sme boli silnejší, ale v jedenástej a dvanástej zákrute boli strašne rýchli. Ani neviem, o koľko rýchlejší boli, ale asi o takých päť desatín sekundy v tých troch zákrutách. To im umožnilo sa vzdialiť a mne to komplikovalo predbiehanie v štrnástej zákrute. Bolo to náročné.”