logo F1online.skF1online.sk

Najrýchlejší čas v stredu zajazdil aj napriek lenivému rozjazdu Lando Norris

Lando Norris
© X/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 2. 2025

Najlepší čas prvého dňa predsezónnych testov v Bahrajne patrí McLarenu a Landovi Norrisovi. Britský pretekár a jeden z najväčších ašpirantov na zisk majstrovského titulu zajazdil čas 1:30,430, čím predbehol druhého v poradí Georgea Russella o viac ako desatinu sekundy. O ďalšiu desatinku zaostal Max Verstappen.

McLaren môže byť pri pohľade na výsledkovú listinu spokojný. Oscar Piastri s Landom Norrisom odjazdili 118 kôl, čím sa v tejto štatistike zaradili na ôsmu priečku, no spočiatku to vyzeralo oveľa horšie.

Papájoví ani ráno, ani popoludní nepôsobili zrovna najpripravenejším dojmom. Tím sa rozbiehal len veľmi pomaly a po takmer prvých dvoch hodinách popoludňajšieho programu mal Norris na konte len šesť kôl, pričom ani jedno z nich nebolo merané.

Keď sa už-už Norris išiel rozbehnúť, na okruhu vypadol prúd. Podľa organizátora výpadok spôsobila “porucha na externej elektrickej stanici”. Až po približne 70 minútach sa podarilo dodávky elektriny obnoviť, reštartovať všetky systémy a opäť zapnúť reflektory na okruhu.

McLaren napokon nemusel ľutovať, že by o hodinu jázd prišiel, keďže FIA sa s tímami dohodla na mimoriadnom predĺžení programu o jednu hodinu. Jazdy sa tak neskončili o 19:00, ale až o 20:00 miestneho času.

Spokojní sú aj v Mercedese. Aj keď prvý deň ešte neukázal skutočné rozloženie síl v poli, strieborné šípy zvládli svoj program bez problémov a pôsobia sebaistým dojmom. George Russell skončil druhý.

Red Bull po prvom dni minuloročných predsezónnych testov výrazne predčil konkurenciu, keď druhému jazdcovi nadelil jednu sekundu a aj prvú veľkú cenu jasne vyhrali. Tento rok červení býci nepôsobia tak suverénne, ale z tohto tábora počuť pozitívne ohlasy. Auto sa má správať lepšie ako jeho predchodca a je predvídateľnejšie. Max Verstappen podľa Helmuta Marka odjazdil “veľmi dobrý dlhý stint”.

Prvú štvoricu uzavrel ďalší pilot z top tímov, ktoré by mali bojovať o majstrovské tituly. Charles Leclerc stratil na čelo viac ako štyri desatiny po odjazdení 71 kôl. S Lewisom Hamiltonom si tak dnešný program rozdelili takmer presne na polovice.

Zo “zvyšku sveta” sa vysoko umiestnili aj Carlos Sainz z Williamsu, Alpine Pierra Gaslyho, nová posila Red Bullu Liam Lawson či Alex Albon. Vyhodnotiť však rozloženie síl je zatiaľ prakticky nemožné.

Ako poznamenal Jolyon Palmer počas poslednej hodiny stredajších jázd, oproti minulým rokom mali testy oveľa pokojnejší priebeh. Tímy už monoposty súčasnej generácie veľmi dobre poznajú, koncepty konvergujú, technické problémy sú čoraz zriedkavejšie. Nevideli sme ani žiadne poskakovanie, veľké problémy pri brzdení či extrémne nervózne monoposty. V skratke by sa dalo povedať, že streda v Bahrajne bola pomerne nudná — to sú však z pohľadu tímov vynikajúce správy.

Zaujímavejšie to začne byť vo štvrtok, ale najmä v piatok, keď sa dostanú k slovu aj riadne kvalifikačné a pretekové simulácie. Tímy nám odhalia viac zo svojej skutočnej rýchlosti.

Pripomeňme, že hoci sa dnes v Bahrajne zamračilo a po zotmení jazdcov prekvapil aj drobný dážď, vo štvrtok je pravdepodobnosť jeho výskytu ešte vyššia. To by mohla byť voda na mlyn pre tímy Haas a Aston Martin, ktoré si ako jediné zvolili na predsezónne testy aj gumy do dažďa. Haas má po jednej sade intermediálok a monzúniek, Aston Martin má tri sady gúm do prechodných podmienok.

Program pokračuje vo štvrtok o 8:00.

Konečné výsledky prvého dňa predsezónnych testov:

Počet odjazdených kôl počas prvého dňa:

  1. Haas – 160
  2. Racing Bulls – 154
  3. Mercedes – 148
  4. Ferrari – 141
  5. Alpine – 140
  6. Red Bull – 132
  7. Williams – 131
  8. McLaren – 118
  9. Sauber – 114
  10. Aston Martin – 88

Dopoludnia: Antonelli bol najrýchlejší, Lawson sa uviedol hodinami

Štart predsezónnych testov v Bahrajne nám oficiálne ukončil zimnú prestávku. Nová formulová sezóna je za rohom a prvé indície o výkonnosti jednotlivých tímov získame už v týchto troch dňoch na okruhu Sachír. Prvé štyri hodiny sú za nami a žiadnej veľkej drámy sme sa nedočkali.

Dopoludňajší program nám nezačal pokojne. Hneď o 8:00 sa na konci boxovej uličky zoradilo sedem monopostov a takmer každý jazdec si okamžite odbil inštalačné kolo. Videli sme aj premiéru Lewisa Hamiltona, ktorý na nič nečakal a spolu s ostatnými sa okamžite vydal na trať.

V ďalšom priebehu pokračovalo dianie na trati v pokojnom testovacom režime. V prvej hodine sa usadil na čele austrálsky pretekár Jack Doohan, ktorý patril k najrýchlejším aj najaktívnejším jazdcom na trati. Prvú hodinu však zakončil na čele Fernando Alonso, ktorý sa takmer dostal pod hranicu 1:33 s.

Na prelome prvej a druhej hodiny sa ozval Lewis Hamilton, ktorý zajazdil jeden z dlhších stintov a posunul sa na čelo, ale dlho na ňom nevydržal, pretože v druhej hodine pokračovalo postupné zrýchľovanie časov a na čele sa objavili aj Liam Lawson a opäť Fernando Alonso. Britský pretekár však pútal nemalú pozornosť svojou agresívnou jazdou, niekoľkokrát musel krotiť svoj monopost a nakrátko sa ocitol aj mimo trate.

Na prelome druhej a tretej hodiny sa preťahovali o vedenie LawsonAlonso. Novozélandský pretekár sa na úvod testov zdal v dobrej pohode a náladu mu určite nepokazil ani Alex Albon, ktorý mu na úvod tretej hodiny vzal vedenie. Pilot Red Bullu však mal čoskoro o niečo horšie starosti, keď opakované zábery odhalili, že na cieľovej rovinke niečo odletelo zo zadnej časti jeho Red Bullu.

Poradie zostalo nezmenené aj na začiatku štvrtej hodiny, ktorú otvoril prvými hodinami testov Liam Lawson. Pilota Red Bullu boli v stredu dopoludnia plné kamery a po tomto okamihu si režisér našiel v garáži aj Helmuta Marka. Novozélanďana ukázali zábery niekoľkokrát, ako bojuje a „driftuje“ so svojím autom, v tomto prípade to však už nedokázal udržať na trati. Nič strašné sa však nestalo, aj keď zničil pneumatiky, monopost nebol poškodený.

Krátko nato sa zaradil na čelo poradia Andrea Kimi Antonelli a po tomto krátkom vzrušení na začiatku štvrtej hodiny sa nám dianie vrátilo do normálu. Tímy sa opäť zaradili do svojich programov a jazdy pokračovali v plynulom tempe. Do konca dopoludnia sa už nič dôležité nestalo a najrýchlejší čas dopoludňajšieho programu zostal v moci Kimiho Antonelliho.

Súvisiace články

Diskusia