logo F1online.skF1online.sk

Red Bull podľa Wachého zásadne prekopal koncept, tím však znovu hľadá vyváženie

Max Verstappen
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2025

Red Bull mal tri mesiace na to, aby vyriešil svoje minuloročné problémy. Nemalé pokroky urobil v tomto smere už koncom minulej sezóny, ale predsezónne testy v Bahrajne naznačili, že vykonané kroky a zmeny neboli dostatočné. Podľa technického riaditeľa Pierra Wachého sa to dalo očakávať, pretože tím auto zmenil viac, než sa na prvý pohľad zdá.

Nepredvídateľnosť, úzke pracovné okno a problémy s vyvážením, také boli charakteristiky minuloročného monopostu RB20. Red Bull vlani dorazil na predsezónne testy s autom, ktoré vyzeralo veľmi odlišne v porovnaní s jeho predchodcom – nesmierne dominantným RB19 z roku 2023.

Tím vstúpil do ročníka 2024 suverénne, ale dominancia sa čoskoro stala vzdialenou históriou. Kým konkurencia robila pokroky, Red Bull sa zabáral čoraz hlbšie do problémov. Tím doplácal na komplikácie s vyvážením, ktoré sa nepodarilo vyriešiť do konca sezóny. Podarilo sa ich vyriešiť s novým monopostom RB21?

„Máme nejakú spätnú väzbu, ktorá z pohľadu reakcií auta a vyváženia splnila naše očakávania. Tieto charakteristiky sú vyrovnanejšie a auto nemá také úzke pracovné okno,“ povedal v rozhovore pre portál The Race technický riaditeľ Red Bullu Pierre Waché.

„Myslím si však, že stále nás čaká práca pri hľadaní maximálneho potenciálu monopostu. V súčasnosti je náročné ho správne vyvážiť, ale skúmame rôzne riešenia. Prvý deň testov prebehol v poriadku, v druhý deň sme však nenašli ideálny bod. Okrem toho sme čelili niekoľkým problémom. V tejto chvíli je ťažké hodnotiť, ako na tom sme z hľadiska konkurencieschopnosti,“ povedal francúzsky inžinier.

Odborníci sa po skončení testov zhodli, že McLaren vedie, ale už nedokázali určiť, ako vyzerá rozloženie síl medzi Red Bullom, Ferrari a Mercedesom. Mnohí však považovali Red Bull za druhé najlepšie auto, aj keď tím mal, očividne, v priebehu testov niekoľko problémov.

Sám Waché tvrdí, že aj keď auto vyzerá podobne a možno má aj podobné problémy, v skutočnosti sú rozdiely medzi RB21 a RB20 väčšie, než boli medzi RB20 a RB19. „Myslím si, že rozdiely sú väčšie než medzi RB19 a RB20,“ povedal o novom aute.

„RB20 bola evolúcia RB19. Viem, že tvar RB20 vyzeral veľmi odlišne, ale bol to rovnaký koncept. Pri RB21 je však dosť odlišný spôsob, akým z neho získavame rýchlosť, rovnako sú dosť odlišné charakteristiky monopostu,“ skonštatoval Waché.

„Zmeny pre rok 2025 nám dávajú viac možností, ako zmeniť vyváženie auta. Chce to viac času, aby sme pochopili, čo je najlepšia možnosť. Myslím si, že týmto procesom si v súčasnosti prechádzame,“ dodal technický riaditeľ Red Bullu.

Ten si netrúfol zhodnotiť aktuálne rozloženie síl na štartovom rošte. Pridal sa však k Maxovi Verstappenovi, ktorý povedal, že RB21 v súčasnosti určite nie je najrýchlejší monopost na štartovom rošte. Potvrdil to aj Waché, ktorý Red Bull zaradil za McLaren a Ferrari.

„Myslím si, že to bude tesné,“ povedal. „V súčasnosti to nevyzerá, že sme dostatočne rýchli, ale uvidíme časom. Momentálne sa zdá, že McLaren a Ferrari sú rýchlejší než my.“

Súvisiace články

Diskusia