Haas odjazdil prvé kilometre v Silverstone, na internet unikli zábery auta

Filmovacie dni sú v kurze. Haas si na absolvovanie svojich prvých kilometrov vybral nedeľu a okruh v Silverstone, kde Esteban Ocon preveril nový monopost VF-45. Testy mali byť súkromné, ale na sociálnych sieťach sa už objavili prvé zábery.
Haas v nedeľu na svojich sociálnych sieťach odhalil, ako budú vyzerať tohtoročné kombinézy Estebana Ocona a Ollieho Bearmana. Nezamýšľal však, že sa na nich objavia aj zábery jeho auta s upravenými bočnicami, bazukami nad motorom či novým výrezom medzi hlavnou klapkou a koncovou lištou zadného krídla.
Ako sa však ukázalo, jazdy neprebehli celkom bez problémov. Na jednej z fotografií, ktoré vznikli z neďalekého hotela Hilton oproti boxovej uličke, monopostu chýbala karoséria na pravej strane bočníc.
Tento záber nám však zároveň definitívne potvrdil, že Haas sa bude držať starého-známeho riešenia predných závesov Ferrari s ťažnou vzperou, hoci Scuderia sa pred touto sezónou rozhodla prejsť na zavesenie s tlačnou vzperou.
Tím pod vedením Ajaa Komaca verí, že zachovanie overeného riešenia predných závesov uľahčí inžinierom prácu po stránke aerodynamiky. “Toto je dôležitý bod, pretože doposiaľ vo všetkých deviatich sezónach sme vždy siahli po najnovších dodávkach Ferrari, ale nie preto, že by to bola informovaná voľba, ale pretože to bolo najbezpečnejšie a najľahšie riešenie,” vysvetľoval, prečo Haas ešte nikdy neodmietol nové závesy.
Vzápätí pokračoval na margo toho, čo stajňu viedlo k zmene: “Nie je to tak, že by sme chceli niekomu niečo dokázať, ale Andrea [de Zordo, technický riaditeľ tímu], Davide [Paganelli, šéf aerodynamiky] a Damien [Brayshaw, výkonnostný riaditeľ] za mnou prišli a povedali, že toto je správne rozhodnutie. Na túto tému sa bavili v posledných pár sezónach, ale ešte nikdy sme si nepreniesli staré zavesenie.”
“Potom sa však na to pozreli poriadne a zvážili: OK, ak kúpime zavesenie Ferrari na rok 2025, kedy budeme mať k dispozícii všetky informácie a čo to bude znamenať z hľadiska zásahu do aerodynamiky? Platí totiž, že najskôr vás to zasiahne, potom sa musíte z toho dostať. Porovnali sme si teda, aký potenciál nám to môže priniesť, a aký bude prínos, ak nebudeme musieť pozastaviť vývoj, pretože si predné zavesenie prenesieme,” ozrejmil myšlienkové pochody v stajni.
“Vypracovali preto štúdiu a jej záverom je, že by sme si ho mali preniesť. Mali sme teda sebavedomie rozhodnúť sa takto, zatiaľ čo v minulosti nám toto sebavedomie chýbalo,” doplnil Komacu.
Aj keď Haas nesiahol po najnovších predných závesoch, v zadnej časti auta nájdeme rovnakú prevodovku a usporiadanie závesov ako na tohtoročnom Ferrari.
Monopost Haasu sme videli aj v nových farbách, ktoré sa líšia od minuloročného lakovania auta. Zatiaľ netušíme, či ide o špeciálne testovacie lakovanie, alebo ide o tohtoročné “ošatenie”, ktoré uvidíme aj v utorok na spoločnom predstavení.
- Značky
- Ajao Komacu
- Haas