Lawrence Stroll je netrpezlivý, povedal Mike Krack krátko pred odvolaním z funkcie
Aston Martin má nové vedenie. Od odchodu Otmara Szafnauera a príchodu Mikea Kracka, 14. januára 2022, uplynuli takmer na deň presne tri roky, keď stajňa zo Silverstone oznámila ďalšie štrukturálne zmeny. Tie môžeme vnímať ako prejav veľkej dôvery majiteľa stajne Lawrenca Strolla v dve svoje kľúčové posily – Andyho Cowella a Adriana Neweyho.
Nové vedenie pod patronátom generálneho riaditeľa celej skupiny by sme pokojne mohli nazvať „treťou dynastiou“ alebo „Cowellovou dynastiou“. To nám dáva príležitosť na stručné zhrnutie krátkych dejín projektu kanadského miliardára.
„Prvú dynastiu“ viedol Otmar Szafnauer s technickým riaditeľom Andym Greenom, ktorá bola z veľkej časti potomstvom Force Indie a Racing Pointu. Tú na počiatku novej éry vystriedali Mike Krack a viaceré posily na technickom oddelení, ktoré stelesňoval najmä nový technický riaditeľ a bývalý hlavný aerodynamik Red Bullu Dan Fallows.
Ich vláda však po troch rokoch taktiež skončila. Fallowsa tím prepustil v novembri – formálne ho presunul k automobilke, ale môžeme očakávať, že sa čoskoro vydá ku konkurencii – a v januári preradil nový generálny riaditeľ Aston Martinu Andy Cowell šéfa stajne Mikea Kracka na post šéfa traťových inžinierov.
Týmto začala nová éra pod vedením Cowella, nového hlavného technického riaditeľa Enrica Cardileho a v neposlednom rade Adriana Neweyho, ktorý príde do Silverstone v marci. Sám Krack v jednom zo svojich posledných mediálnych vystúpení ako šéf tímu priznal, že majiteľ stajne Lawrence Stroll nepatrí k trpezlivým ľuďom.
„Lawrence nás naďalej podporuje, najmä po náborovom procese, ktorý sám spustil. Z vonkajšieho pohľadu to vyzerá, ako keby hovoril, že potrebujeme väčšiu pomoc a viac znalostí, takže ide a zariadi ich pre nás. Myslím si, že to je preňho charakteristické. Vidíte na ňom, že si chce počínať dobre, chce nás podporiť a pomôcť nám,“ povedal luxemburský inžinier v rozhovore pre Motorsport.com.
„Je tiež netrpezlivý, čo je pochopiteľné. Spojenie podpory a netrpezlivosti, ale tiež porozumenia toho, aké je to náročné ho viedlo k… nechcem povedať, že nám dal viac času, ale vie, že niekedy nemôžete šibnúť čarovným prútikom, dať všetko na miesto a bude to fungovať,“ povedal Krack, ktorého slová majú o mesiac neskôr celkom odlišný význam.
„Ak sa nemýlim, nedávno povedal, že toto je najzložitejší projekt v jeho živote. To ukazuje, že aj on chce postláčať správne gombíky a súčasťou všetkého je veľké množstvo ľudí. Je to veľká úloha,“ skonštatoval Krack.
Aj keď konkurencia je vo Formule 1 väčšia než kedykoľvek predtým, Aston Martin patril k najväčším sklamaniam uplynulej sezóny. Tento tím si mohol a mal počínať lepšie. „Nezabudnime, že konkurencia je extrémne silná a tvrdá. Na dnešnom štartovom rošte nenájdete slabý tím a v roku 2026 príde ďalší,“ pripomenul Luxemburčan.
Zrejme aj jemu, podobne ako Fallowsovi, zlomil väz nefunkčný vývoj. Aston Martin skúšal všetko, ale každý krok ho viedol do hlbšieho bahna. Tímu sa veľmi zíde aj nový veterný tunel, keďže zástupcovia stajne nepriamo poukazujú aj na problém v tejto oblasti. Vysvetliť to všetko majiteľovi i svetu je práve úlohou šéfa tímu.
„Keď niečo nefunguje, musíte vysvetliť, prečo to nefunguje,“ priznal Krack. „Ocitli sme sa v tejto situácii a musíme zo seba vydať to najlepšie. Lwrence nás podporuje, ale je tiež ambiciózny.“
- Značky
- Aston Martin
- Mike Krack