logo F1online.skF1online.sk

Vo Ferrari už miešajú farby, máme sa tešiť na nový odtieň lakovania

20001-tuscan-gp3
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 14:20

V sezóne 2024 si tímy dávali obzvlášť záležať na tom, ako budú vyzerať lakovania ich monopostov. Inžinieri prepočítavali každý gram a na autách sa objavovali veľké oblasti odhaľujúce holú karosériu z uhlíkových vlákien. To by sa v roku 2025 malo zmeniť. Nové lakovanie chystá aj Scuderia Ferrari.

Dostať monoposty na predpísaný limit 798 kilogramov bol v minulej sezóne tvrdý oriešok. Mnohým tímom sa to dlho nedarilo, a tak šetrili, kde sa dalo. Čierne autá s nevýraznou tímovou farebnou schémou by mali konečne vymiznúť a do popredia by sa mala opäť dostať kreativita.

Podľa talianskeho insiderského portálu autoracer.it, ktorý vznikol premenovaním známeho Formu1a.uno, už hmotnosť nebude predstavovať taký problém. Napomôže tomu aj rozhodnutie navýšiť minimálny hmotnostný limit zo 798 na 800 kilogramov, pričom na horúcich veľkých cenách to bude až 805 kg — tímy budú pri vysokých teplotách povinné nasadiť nový chladiaci systém kokpitu a jazdca.

O čosi bohatšie lakovanie auta z projektu 677 spoznáme už 18. februára na veľkolepom predstavení v Londýne. Ferrari podľa talianskych zdrojov chystá novinku — v novom ročníku bude jazdiť s výraznejším odtieňom červenej ako doposiaľ. Nebude však až také tmavé ako na VC Toskánska 2020, keď Scuderia oslavovala svoje 1000. preteky v F1, upozorňujú insideri.

Na autách sa majú objaviť aj “odvážne” prvky dizajnérov z Maranella a celkovo môžeme očakávať lepšie zakomponovanie modrého loga HP na monoposte, ktoré bolo vlani pridané na karosériu až uprostred sezóny.

Nemáme však čakať ani čierne Ferrari. Lewisovi Hamiltonovi sa zmenu farebnej schémy podarilo presadiť v Mercedese, ale v stajni Enza Ferrariho to nebude také jednoduché. “Už som nejaký čas nejazdil v čiernom aute, takže pravdepodobne na to takto skoro nebudem tlačiť,” povedal na minuloročnej VC Kanady. “Rozhodne sme sa však bavili o práci s istým dopadom. John [Elkann] a jeho tím sa venujú množstvu filantropickej práce, takže budeme veľmi úzko spolupracovať s [charitatívnou] Misiou 44.”

Ferrari pri vývoji nového auta postupuje a môže pracovať s pokojom. Pred Vianocami totiž úspešne absolvovalo nárazové testy, čo v rámci príprav na nový ročník vždy predstavuje dôležitý míľnik, ktorý stajni síce nezíska žiadnu desatinku sekundy k dobru, ale môže ho o ňu ľahko pripraviť. Príchod jazdcov do Maranella sa nečaká skôr ako začiatkom budúceho týždňa na prípravu sedadla a prvé jazdy na aktualizovanom simulátore.

Súvisiace články

Diskusia