Mercedes spojil sily s Adidasom. Budúcnosť Tommyho Hilfigera v F1 je neistá
V utorok predpoludním Mercedes oznámil dôležité sponzorské novinky. Odevné značky Puma a Tommy Hilfiger, s ktorým úzko spolupracoval najmä Lewis Hamilton, s najväčšou pravdepodobnosťou v Mercedese končia a nahradí ich nemecký Adidas. Tri pásiky sa objavia na kombinézach jazdcov, inžinierov a mechanikov Mercedesu v rámci dlhodobého partnerstva.
Značka Adidas sa doposiaľ vo Formule 1 v takom rozsahu neobjavila, no do novej výzvy ide naplno. Mercedes prezradil, že Adidas bude mať za úlohu vyrobiť oblečenie pre celý tím. Všetci jeho členovia dostanú kombinézy či pracovné oblečenie, obuv a doplnky ušité na mieru. Prvú kolekciu spoznáme v priebehu februára zrejme ešte pred veľkolepým spoločným predstavením lakovaní na rok 2025.
“Naše partnerstvo s Adidasom je jasným dôkazom našich úmyslov, keď začíname písať novú kapitolu tejto stajne,” povedal šéf tímu Toto Wolff. “Adidas je ikonická značka, s ktorou máme spoločnú oddanosť nielen maximálnym výkonom, ale aj štýlu a vkusu.”
“Toto vyhlásenie značí prelomovú spoluprácu, ktorá prepíše definície toho, ako vyzerá tímové a fanúšikovské oblečenie v našom sporte. Tešíme sa, že sa púšťame do týchto nových vôd a budeme pracovať s Adidasom. Spoločne túžime zabojovať o tituly majstrov sveta,” doplnil tretinový majiteľ tímu.
Tommy Hilfiger od roku 2018 spolupracoval s Mercedesom, no po týchto novinkách sa mu len naoko otvára cesta do Maranella. Lewis Hamilton je celosvetovým ambasádorom tejto značky a aj mimo Formuly 1 s ňou spolupracuje na svojich kolekciách, no ako prezradil v lete, do talianskej stajne ho zrejme nebude nasledovať. Budúcnosť Tommyho Hilfigera v F1 je tak otázna.
“Ak mám povedať pravdu, neviem, aké má tím plány,” povedal koncom júna Lewis Hamilton. “Ferrari má však rozbehnuté svoje vlastné veci. To je dôvod, prečo s nami [Tommy Hilfiger] nepôjde do Ferrari.”
Mercedes nám neprezradil, koľko peňazí mu prinesie partnerstvo s Adidasom, ani aké je dlhé. Nemecká značka však do športu ako takého investuje nemalé peniaze. V roku 2023 podpísala desaťročnú zmluvu s Manchesterom United v celkovej hodnote 1,1 miliardy eur, čo prevyšuje dokonca aj partnerstvo luxusného koncernu LVMH s Formulou 1, ktorá v takom istom časovom horizonte zinkasuje o približne 100 miliónov menej. Poznamenajme, že majiteľom Mercedesu aj Manchesteru United je spoločnosť INEOS Jima Ratcliffa.
Adidas týmto krokom zároveň aspoň čiastočne nahradí spoluprácu s nemeckým národným futbalovým tímom, ktorému bude od roku 2027 pripravovať tímové oblečenie Nike.
“Sme veľmi šťastní, že sme späť vo svete motoršportu,” povedal generálny riaditeľ Adidasu Bjørn Gulden. “Záujem o motoršport vo všeobecnosti a najmä o Formulu 1 v poslednej dobe výrazne rastie. Má dosah k novým zákazníkom a má veľký vplyv na svet športu a pouličnú kultúru.”
“Sme nesmierne pyšní, že tri pásiky predstavíme vo Formule 1 ako oficiálny partner Mercedesu, jedného z najúspešnejších tímov v dejinách. Máme spoločnú vášeň pre rýchlosť, inovácie a výkony. Budeme podporovať jazdcov a tím, aby na trati tlačili až na limit,” avizuje boss spoločnosti, ktorej hodnota sa šplhá k 45 miliardám dolárov. “Mimo trate prinesieme nový pohľad na šport tým, že predstavíme vzrušujúce lifestylové produkty a zasiahneme novú generáciu fanúšikov. Tešíme sa na podporu Mercedesu a spoločné víťazstvá.”
- Značky
- Mercedes