logo F1online.skF1online.sk

Vasseur sľubuje celkom nové auto: Chystáme 99 percent nových komponentov

Spoločná fotka Ferrari: Charles Leclerc, Carlos Sainz, Frédéric Vasseur
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala31. 12. 2024

V továrni Ferrari začína naberať čoraz reálnejšie kontúry budúcoročný monopost. Čo môžeme od neho očakávať? Frédéric Vasseur sľubuje, že inžinieri si nebudú prácu v ničom uľahčovať a pripravia celkom nový monopost, ktorý sa bude len minimálne podobať na auto z uplynulého ročníka.

Scuderia sa v priebehu sezóny dokázala primiešať do boja o konštruktérsky titul. Fakt, že ho napokon nedokázala získať, môže v konečnom dôsledku pripísať napríklad nevydarenému balíčku zo Španielska, ktorý trápil Charlesa Leclerca a Carlosa Sainza na letných veľkých cenách. V závere roka sa monopost SF-24 opäť ukazoval na čele, ale už bolo neskoro.

Šéf tímu Frédéric Vasseur nedávno fanúšikom odkázal, že cieľom je zlepšiť sa vo všetkom — v kvalifikácii, s ktorou mala Scuderia menšie problémy, ale aj v pretekoch. Výsledkom tejto práce bude auto, ktoré vznikne v rámci projektu s interným označením 677.

“V Bahrajne uvidíme, či budeme konkurencieschopní,” povedal pred Vianocami Frédéric Vasseur. “Niekedy si skôr neuvedomíte, že riskujete, ale svitne vám až potom, že to bolo veľmi riskantné. Naše auto však bude celkom nové.”

“Myslím, že menej ako jedno percento súčiastok sa bude zhodovať s monopostom pre rok 2024. Je to celkom iný projekt, ale to platí pre každého,” myslí si francúzsky inžinier a hneď odmietol jedno tradičné zvolanie Scuderie: “Ešte nemôžeme povedať, že rok 2025 bude náš, ale veríme projektu, na ktorom pracujeme.”

“Bude to rovnako intenzívna výzva ako tá, ktorú sme práve dokončili. Ja som veľmi pyšný na to, ako sa nám tento rok podarilo prekonať všetky prekážky. Teraz však musíme spraviť ďalší krok ku konzistentnosti,” uvedomuje si nedostatky auta.

Nové lakovanie spoznáme na spoločnom predstavení monopostov 18. februára, ale skutočné kontúry auta až o deň neskôr v Maranelle, kde má odjazdiť aj prvé kilometre. V zákulisí sa špekuluje, že auto bude mať niekoľko celkom nových prvkov.

Najvýznamnejšia zmena sa má týkať predného zavesenia, kde sa chce Ferrari vydať cestou závesov s ťažnou vzperou po vzore McLarenu a Red Bullu. Toto riešenie má byť z hľadiska aerodynamiky efektívnejšie, a navyše viac vyhovuje jazdnému štýlu Lewisa Hamiltona a Charlesa Leclerca.

Zadné zavesenie sa však meniť nebude, aj keď Ferrari a jeho zákazníci sú jedinými tímami v padoku, ktoré jazdia s ťažnou vzperou v zadnej časti auta. Vo Ferrari vraj veria, že práve toto riešenie je kľúčové pre vynikajúci manažment pneumatík, ktorý sme videli tento rok.

V neposlednom rade má Ferrari zmeniť aj rázvor kolies a prerobiť niektoré vnútorné mechanizmy prevodovky.

Súvisiace články

Diskusia